Οικονομικά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: εκπαιδευτικές δαπάνες στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης μετά την στρατηγική της Λισσαβόνας
Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται μια προσέγγιση της αποδοτικότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ολλανδία, η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Φινλανδία, η Πορτογαλία. Η προσέγγιση επιχειρείται στο πλαίσιο της στρατηγικής της Λισσαβόνας για την εκπαί...
Αποθηκεύτηκε σε:
| Κύριος συγγραφέας: | |
|---|---|
| Άλλοι συγγραφείς: | |
| Γλώσσα: | Greek |
| Δημοσίευση: |
2015
|
| Θέματα: | |
| Διαθέσιμο Online: | https://vsmart.lib.aegean.gr/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&EncodedRequest=*CB*C4t*86*8E*CA*21*3AV*DA*ED*D7M*A7Kd&Profile=Default&OpacLanguage=gre&NumberToRetrieve=50&StartValue=1&WebPageNr=1&SearchTerm1=2012%20.1.35160&SearchT1=&Index1=Keywordsbib&SearchMethod=Find_1&ItemNr=1 http://hdl.handle.net/11610/11879 |
| Ετικέτες: |
Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
|
| Περίληψη: | Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται μια προσέγγιση της αποδοτικότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ολλανδία, η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Φινλανδία, η Πορτογαλία. Η προσέγγιση επιχειρείται στο πλαίσιο της στρατηγικής της Λισσαβόνας για την εκπαίδευση η οποία έθεσε στόχους στην πλειοψηφία τους ανεκπλήρωτους. Το ιδιωτικό κόστος συμμετοχής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο, κρίνεται αποδοτική στην Ελλάδα, όχι όμως στο βαθμό που είναι αποδοτική στις άλλες χώρες. Το ίδιο ισχύει και για τις κοινωνικές επιπτώσεις που επιφέρει η αυξημένη εκπαίδευση στους πολίτες. Θετικές αλλά όχι στον επιθυμητό συγκριτικά βαθμό. Η συμμετοχή του κράτους στη χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ολοένα και περισσότερο μειώνεται στο πλαίσιο τόσο της εφαρμοζόμενης πολιτικής, όσο και της γενικότερης οικονομικής κρίσης. Διέξοδο στην υποχρηματοδότηση αυτή, η οποία επιφέρει πλήγμα στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, φαίνεται να αποτελεί η ορθολογική, με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια συνεισφορά των πολιτών στο κόστος. Μέσα από την ανάλυση δεικτών που αποτυπώνουν τις ζητούμενες παραμέτρους, διαπιστώνεται πως στην πατρίδα μας έχουν γίνει προσπάθειες, τα μεγέθη βελτιώνονται σταδιακά, όμως υπολείπονται σταθερά σε σχέση με τις συγκρινόμενες χώρες. Εξαίρεση αποτελεί η Πορτογαλία κι αυτή όχι σε όλους τις παραμέτρους. Ακόμα κι έτσι όμως είναι εμφανές, πως η απόφαση των ατόμων για βελτίωση του ανθρώπινου κεφαλαίου τους είτε μέσω αρχικής εκπαίδευσης, είτε μέσω της δια βίου κατάρτισης είναι ορθή, οι προσδοκίες επιβεβαιώνονται σε μικρότερο βέβαια βαθμό στη χώρα μας, όμως στο πλαίσιο της Ενωμένης Ευρώπης η δυνατότητα αυξημένης κινητικότητας, καλύπτει το κενό που δημιουργούν οι παθογένειες της Ελληνικής οικονομίας. |
|---|