Academic Journal

A Competencies Approach to Assessment of University Teaching Staff

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Τίτλος: A Competencies Approach to Assessment of University Teaching Staff
Συγγραφείς: E V Maslov
Πηγή: RUDN Journal of Psychology and Pedagogics, Vol 0, Iss 2, Pp 47-55 (2011)
Στοιχεία εκδότη: Peoples’ Friendship University of Russia (RUDN University), 2011.
Έτος έκδοσης: 2011
Συλλογή: LCC:Education
LCC:Psychology
Θεματικοί όροι: компетентностный подход, структура модели компетенций, особенности подготовки специалистов умственного труда, эталонный профиль требований, Education, Psychology, BF1-990
Περιγραφή: The article considers the key requirements to the teacher of the modern higher school on the basis of competencies approach. The advantages of this approach for the evaluation and development of university teaching staff are discussed. The original model of competencies for teachers of the University is proposed.
Τύπος εγγράφου: article
Περιγραφή αρχείου: electronic resource
Γλώσσα: English
Russian
ISSN: 2313-1683
2313-1705
Relation: http://journals.rudn.ru/psychology-pedagogics/article/view/7653; https://doaj.org/toc/2313-1683; https://doaj.org/toc/2313-1705
Σύνδεσμος πρόσβασης: https://doaj.org/article/a71d7615a03f4efda3a38c01bbb6b5b9
Αριθμός Καταχώρησης: edsdoj.71d7615a03f4efda3a38c01bbb6b5b9
Βάση Δεδομένων: Directory of Open Access Journals