Academic Journal

Adaptation to Daily Overstudy in Elementary Schoolchildren

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Τίτλος: Adaptation to Daily Overstudy in Elementary Schoolchildren
Συγγραφείς: E G Surkova, N V Grebennikova
Πηγή: RUDN Journal of Psychology and Pedagogics, Vol 0, Iss 2, Pp 39-46 (2011)
Στοιχεία εκδότη: Peoples’ Friendship University of Russia (RUDN University), 2011.
Έτος έκδοσης: 2011
Συλλογή: LCC:Education
LCC:Psychology
Θεματικοί όροι: копинг-процесс, копинг-стратегии, адаптация, развитие, микрострессоры, познавательные, эмоциональные, поведенческие особенности личности, Education, Psychology, BF1-990
Περιγραφή: The purpose of the given work was to reveal the specificity of the ways of adaptation to daily overstudy chosen by modern elementary schoolchildren and to determine the psychological preconditions of occurrence of effective adaptation to micro-stressors in children of different sex.
Τύπος εγγράφου: article
Περιγραφή αρχείου: electronic resource
Γλώσσα: English
Russian
ISSN: 2313-1683
2313-1705
Relation: http://journals.rudn.ru/psychology-pedagogics/article/view/7652; https://doaj.org/toc/2313-1683; https://doaj.org/toc/2313-1705
Σύνδεσμος πρόσβασης: https://doaj.org/article/5102fe9ee2524ec5a7bec6cef60dc7a7
Αριθμός Καταχώρησης: edsdoj.5102fe9ee2524ec5a7bec6cef60dc7a7
Βάση Δεδομένων: Directory of Open Access Journals