Bibliographic Details
| Title: |
Διαφοροποιημένη παιδαγωγική και διαπολιτισμική μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση : η αξιοποίηση των βιογραφιών των μαθητών στην παραγωγή διαπολιτισμικού παραμυθιού ; Differentiated pedagogy and intercultural learning in preschool education : the utilization of students’ lifeworlds in the production of intercultural fairy tales |
| Authors: |
Βλάχου, Μαρία |
| Contributors: |
Vlachou, Maria |
| Publication Year: |
2022 |
| Collection: |
University of Patras: Nemertes |
| Subject Terms: |
Βιογραφίες, Διαφοροποιημένη παιδαγωγική, Διαπολιτισμική μάθηση, Βιωματική διαπολιτισμική μάθηση, Αφήγηση ιστοριών, Διαπολιτισμικό παραμύθι, Biographies (lifeworlds), Differentiated pedagogy, Intercultural learning, Experiential intercultural learning, Storytelling, Intercultural fairy tale |
| Description: |
Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση της αξιοποίησης των βιογραφιών μαθητών προσχολικής ηλικίας στη διαφοροποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για την υποστήριξη της ανάπτυξης της διαπολιτισμικής μάθησης και της καλλιέργειας του διαπολιτισμικού γραμματισμού. Οι βιογραφίες συνιστούν σημαντική ποιότητα στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς αποτυπώνουν πτυχές της διαφορετικότητας των μαθητών που δίνουν νόημα στην ατομική και συλλογική ύπαρξη. Αυτό συνεπάγεται ότι η διαπολιτισμική μάθηση προκύπτει μέσα από τη βιογραφία που είναι μαθησιακός πόρος. Τα ερευνητικά ερωτήματα της διατριβής, είναι: α) Πώς οι μαθητές του νηπιαγωγείου αφηγούνται και μετασχηματίζουν την αντίληψη που έχουν για τη διαφορετικότητά τους παράγοντας νέα διαπολιτισμική μάθηση με βάση τις βιογραφίες τους; β) Πώς διαφοροποιείται η παιδαγωγική παρέμβαση για την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής μάθησης στο νηπιαγωγείο μέσα από την παραγωγή διαπολιτισμικού παραμυθιού; γ) Ποιος είναι ο βαθμός κατάκτησης της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών νηπιαγωγείου; Επιπλέον, οι βιογραφικές αφηγήσεις σε ευέλικτα διαπολιτισμικά επικοινωνιακά και συνεργατικά περιβάλλοντα καθιστούν δυνατό τον εντοπισμό των αφετηριών των μαθητών σε σχέση με την προϋπάρχουσα γνώση τους και τη μαθησιακή τους ετοιμότητα. Ακόμη, τον εντοπισμό των πολιτισμικών και γλωσσικών χαρακτηριστικών που συνθέτουν την ταυτότητά τους. Έτσι, η διαπραγμάτευση αυτών των σημείων με τη μορφή βιογραφικών αναστοχασμών σε ένα διαλογικό πλαίσιο μπορεί να διευρύνει την κατανόηση του εαυτού και του «άλλου», καθώς και να σχηματίσει μια συνεκτική άποψη για τον σύγχρονο κόσμο. Το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης και της επικοινωνίας πολλαπλών βιογραφικών εμπειριών και προοπτικών αποτελεί μια νέα διαπολιτισμική μάθηση. Έτσι, η διαφορετικότητα θεωρείται αφενός πηγή μάθησης και αφετέρου ευκαιρία μάθησης. Θεωρητικά η διατριβή στηρίζεται στη διαφοροποιημένη παιδαγωγική και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο, πάνω στην οποία οικοδομείται η διδακτική παρέμβαση. Αναγνωρίζει ότι κάθε μαθητής διαθέτει το ατομικό γνωσιακό του ... |
| Document Type: |
other/unknown material |
| File Description: |
application/pdf |
| Language: |
Greek, Modern (1453-) |
| Relation: |
http://hdl.handle.net/10889/16196 |
| Availability: |
http://hdl.handle.net/10889/16196 |
| Accession Number: |
edsbas.FC025CE7 |
| Database: |
BASE |