Dissertation/ Thesis

Η Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών κατά την πρώτη Τριετία του Μεσοπολέμου (1922-1925) Καταγραφή της ανανέωσης προσωπικού και των ιδεολογικών τάσεων μέσα από τα πρακτικά της Σχολής

Bibliographic Details
Title: Η Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών κατά την πρώτη Τριετία του Μεσοπολέμου (1922-1925) Καταγραφή της ανανέωσης προσωπικού και των ιδεολογικών τάσεων μέσα από τα πρακτικά της Σχολής
Publisher Information: 2015.
Publication Year: 2015
Description: Η παρούσα εργασία βασίστηκε κατά κύριο λόγο στη μελέτη των πρακτικών από τις συνεδριάσεις των καθηγητών της Φιλοσοφικής Σχολής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών κατά την πρώτη τριετία του Μεσοπολέμου (1922-1925). Διερευνήθηκαν αρχικά οι εξελίξεις στον τομέα της ανανέωσης του προσωπικού και καταγράφηκαν οι σχετικές διεργασίες. Καταρχάς διαπιστώθηκε ότι οι καθηγητές χωρίζονται σε δύο ομάδες που η καθεμία υποστήριξε συγκεκριμένους υποψήφιους. Εντοπίστηκε επίσης και μια τρίτη κατηγορία καθηγητών που περιστασιακά στηρίζει τους υποψηφίους της μιας ή της άλλης ομάδας. Κατόπιν εξετάστηκε το κατά πόσο αυτή η διαίρεση αντιστοιχεί σε ιδεολογικού τύπου διαφορές. Για τον σκοπό αυτό καταγράφηκε η επιχειρηματολογία κάθε ομάδας πάνω σε τρεις τομείς: τη θέση της αρχαιότητας, το γλωσσικό ζήτημα και την αξία της σταδιοδρομίας στην Ευρώπη. Διαπιστώθηκε ότι η μία ομάδα πρεσβεύει συντηρητικότερες θέσεις, ενώ η άλλη είναι περισσότερο ανοικτή σε ανανεωτικές τάσεις. Η Τρίτη ομάδα επηρεάζει τις αποφάσεις –ενίοτε καθοριστικά- προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση.
This work was based primarily on the study of the minutes of the professors’ meetings in Philosophy faculty at the National University of Athens during the first three years of the interwar period (1922-1925). Initially explored developments in staff turnover and recorded the related processes. Firstly it was found that professors are divided into two groups each supported specific candidates. Detected also a third category of professors occasionally supports candidates of one or the other group. Then examined whether this division corresponds to a type of ideological differences. For this purpose recorded the arguments of each group on three areas: the position of antiquity, the language issue and the value of careers in Europe. It was found that a group of stands conservative positions, while the other is more open to modernist trends. The third group influences decisions –sometimes critical- in one direction or another.
Document Type: Master thesis
Language: Greek
Access URL: https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/1317884
Accession Number: edsair.od......2127..6b2288a95559e33dd70d00d3fba62e48
Database: OpenAIRE
Description
Description not available.