Academic Journal
Η έννοια του «σχολικού μουσείου» ως μια εναλλακτική μορφή συνεργασίας σχολείου και μουσείου
| Τίτλος: | Η έννοια του «σχολικού μουσείου» ως μια εναλλακτική μορφή συνεργασίας σχολείου και μουσείου |
|---|---|
| Συγγραφείς: | Κyriakou, Maria, Kanari, Chariklia |
| Πηγή: | Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 13 Αρ. 1 (2024); 190-206 Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 13 No. 1 (2024); 190-206 |
| Στοιχεία εκδότη: | Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices, 2024. |
| Έτος έκδοσης: | 2024 |
| Θεματικοί όροι: | σχολικό μουσείο, Μάθηση μέσω αντικειμένων, education, Συνεργασία μουσείου και σχολείου, school collection, Museum and school cooperation, πολιτισμός, σχολική συλλογή, Culture, εκπαίδευση, Object collections, culture, Συλλογές αντικειμένων, school museum, Πολιτισμός, Object-based learning |
| Περιγραφή: | The interconnection between school and museum is usually carried out via school visits to museums. However, for strengthening this relationship, it is considered important to investigate alternative possibilities and forms of cooperation between schools and museums. Collections of material culture within school settings create opportunities for the development of various forms of cooperation with many educational benefits. The present paper, based on contemporary approaches for education and culture, focuses on these collections, also known as “school museums”, and constitutes a literature review with the aim to investigate issues about their formation, role and conceptual definition. The results revealed that the concept and practices of “school museums” have a long history. Besides studies of educational historiography with examples of various cases of “school museums”, there are also studies which refer to “school museums” and contemporary practices of museum education revealing interesting possibilities of cooperation among schools, museums and community. However, in the case of the Greek context, further research is needed in order to promote this potential. Η διασύνδεση σχολείου και μουσείου πραγματώνεται, συνήθως, μέσω των σχολικών επισκέψεων σε μουσεία. Στη γενικότερη, όμως, κατεύθυνση ενίσχυσης αυτής της σχέσης, ανακύπτουν ερωτήματα σχετικά με τις δυνατότητες εναλλακτικών μορφών συνεργασίας. Οι συλλογές υλικού πολιτισμού στο πλαίσιο της λειτουργίας σχολικών μονάδων θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία αφορμή και μορφή εναλλακτικής συνεργασίας με εκπαιδευτικά οφέλη και ποικίλες προεκτάσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες προσεγγίσεις διασύνδεσης εκπαίδευσης και πολιτισμού, η παρούσα εργασία εστιάζει στις συλλογές αυτές, ή αλλιώς «σχολικά μουσεία», και αποτελεί μία βιβλιογραφική ανασκόπηση, με σκοπό να καταγράψει μελέτες και έρευνες σχετικά με τη συγκρότηση, τον ρόλο καθώς και την εννοιολογική οριοθέτηση αυτών. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι η έννοια και οι πρακτικές «σχολικών μουσείων» έχουν μακρά ιστορία. Μεγάλο μέρος των δεδομένων αφορούν σε μελέτες εκπαιδευτικής ιστοριογραφίας παρουσιάζοντας διαφορετικές περιπτώσεις «σχολικών μουσείων», ενώ ένας σημαντικός αριθμός ερευνών πραγματεύονται ζητήματα σύγχρονης μουσειοπαιδαγωγικής εφαρμογής. Ωστόσο, στη χώρα μας αποτελεί ένα πεδίο που χρήζει περαιτέρω έρευνας. |
| Τύπος εγγράφου: | Article |
| Περιγραφή αρχείου: | application/pdf |
| Γλώσσα: | Greek |
| ISSN: | 2241-7303 |
| Σύνδεσμος πρόσβασης: | https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/hjre/article/view/37600 |
| Rights: | CC BY NC SA |
| Αριθμός Καταχώρησης: | edsair.epublishingj..89780f22081753e582334b1fafa9f792 |
| Βάση Δεδομένων: | OpenAIRE |
| ISSN: | 22417303 |
|---|