Academic Journal

Η παιδαγωγική αξιοποίηση του ντοκιμαντέρ «Στα χνάρια του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη» στο μάθημα της Ιστορίας

Bibliographic Details
Title: Η παιδαγωγική αξιοποίηση του ντοκιμαντέρ «Στα χνάρια του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη» στο μάθημα της Ιστορίας
Source: Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 6 Αρ. 2 (2025): Special issue
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 6 No. 2 (2025): Special issue
Publisher Information: Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου, 2025.
Publication Year: 2025
Subject Terms: ιστορικό ντοκιμαντέρ, μαθητοκεντρική προσέγγιση, εκπαιδευτικό βίντεο, παιδαγωγική αξιοποίηση, αλλαγή στάσης, οπτικοακουστική αφήγηση, διδασκαλία ιστορίας
Description: Ο στόχος του παρόντος άρθρου είναι να διερευνηθεί η αξιοποίηση του ιστορικού ντοκιμαντέρ στη διδασκαλία της ιστορίας. Τα ντοκιμαντέρ με θέμα την ζωή και τη δράση ιστορικών προσώπων, αποτελούν ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό εργαλείο που συμβάλλουν ουσιαστικά στη διδασκαλία της ιστορίας, βελτιώνοντας σημαντικά όχι μόνο τις ιστορικές γνώσεις των μαθητών/τριών αλλά και τη στάση τους απέναντι στο μάθημα της ιστορίας. Με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και μιας μαθητοκεντρικής προσέγγισης, το ντοκιμαντέρ προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες μια μοναδική ευκαιρία να εμβαθύνουν στην οπτικοποίηση και κατανόηση δυσνόητων και μακρινών ιστορικών γεγονότων. Το ντοκιμαντέρ «Στα χνάρια του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη», τοποθετεί τον θεατή στα ίχνη του μεγάλου στρατηγού, επιχειρεί να τον μυήσει σε μια συναρπαστική περιήγηση στη ζωή και το έργο του. Το βίντεο προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες μια ζωντανή εικόνα των σημαντικότερων σταδίων της ζωής του Κολοκοτρώνη, από την παιδική του ηλικία μέχρι τον θάνατό του, μέσα από την οπτικοακουστική αφήγηση, η οποία είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους. Ακόμα, το ντοκιμαντέρ δίνει έμφαση στον τόπο και τον χρόνο, επιτρέποντας στους/στις μαθητές/τριες να κατανοήσουν καλύτερα το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εξελίχθηκαν τα γεγονότα, να προσελκύσει το ενδιαφέρον τους για την ιστορία, να τους/τις παρακινήσει να διερευνήσουν περαιτέρω το θέμα και να αλλάξουν στάση απέναντι στο μάθημα.
The aim of this article is to explore the use of historical documentaries in the teaching of history. Documentaries, which focus on the lives and actions of historical figures, are an innovative educational tool that can make a significant contribution to the teaching of history, improving not only students' historical knowledge but also their attitudes towards history. Through the use of modern technologies and a student-centered approach, documentaries offer students a unique opportunity to visualize and understand complex and distant historical events. The documentary "Following Theodoros Kolokotronis" places the viewer in the footsteps of the great general and attempts to take them on a fascinating journey through his life and work. Through an audiovisual narrative adapted to the needs of the students, the video offers a vivid depiction of the key stages of Kolokotronis' life, from his childhood to his death. The documentary also emphasizes time and place, allowing students to better understand the historical context in which events unfolded. In this way, it arouses their interest in history, encourages them to explore the subject further and helps them to change their attitudes towards it.
Document Type: Article
File Description: application/pdf
Language: Greek
ISSN: 2732-639X
Access URL: https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/AFIMEC/article/view/39850
Accession Number: edsair.epublishingj..793b05916af5cfa1d99987cd363dd775
Database: OpenAIRE
Description
ISSN:2732639X