Dissertation/ Thesis
Η δήλωση της οριστικότητας στη ΝΕ και η διδασκαλία του φαινομένου σε αλλόγλωσσους των οποίων η Γ1 δε διαθέτει άρθρο
| Title: | Η δήλωση της οριστικότητας στη ΝΕ και η διδασκαλία του φαινομένου σε αλλόγλωσσους των οποίων η Γ1 δε διαθέτει άρθρο |
|---|---|
| Contributors: | Καϊλή, Χασάν, Hellanicus |
| Publisher Information: | University of the Aegean, 2021. |
| Publication Year: | 2021 |
| Subject Terms: | οριστικότητα, υπόθεση φράσης προσδιοριστικού δείκτη (ΦΠΔ), Language and languages--Grammar, οικειότητα, uniqueness, negative language interference, μοναδικότητα, intimacy, teaching activities, διδακτικές δραστηριότητες, αρνητική γλωσσική παρεμβολή, assessment phrase phrase case, zero article, Greek language, Modern--Study and teaching, Greek language, Modern--Grammar, μηδενικό άρθρο, finality, indefinite reference, αόριστη αναφορά |
| Description: | Περιεχόμενα 1. Εισαγωγή 8 2. Διαγλωσσική προσέγγιση της Οριστικότητας 11 2.0. Εισαγωγή 11 2.1. Βιβλιογραφική επισκόπηση 12 2.1.1. Θεωρητικές αναλύσεις της πρώιμης γενετικής θεωρίας 12 2.1.2. Νεότερες αναλύσεις της γενετικής θεωρίας - Υπόθεση Φράσης Προσδιοριστικού Δείκτη 14 2.1.3. Σημασιολογικές / πραγματολογικές προσεγγίσεις της οριστικότητας 18 2.1.4. Τυπολογική προσέγγιση - Krámský, 1972 25 2.1.5. Lyons 1999 26 2.2. Σύνοψη κεφαλαίου 28 3. Το άρθρο στη Νέα Ελληνική 29 3.0. Εισαγωγή 29 3.1. Το άρθρο στη Νέα Ελληνική 29 3.1.1. Η Μορφολογία του άρθρου 30 3.1.2. Η θέση του άρθρου 31 3.1.3. Η ΟΦ ως προβολή του άρθρου 32 3.2. Η Οριστικότητα στη Νέα Ελληνική 34 3.3. Η αόριστη αναφορά στη Νέα Ελληνική 52 3.4. Οι άναρθρες ΟΦ της Νέας Ελληνικής (ΑΟΦ) 55 3.5. Σύνοψη κεφαλαίου 62 4. Η δήλωση της οριστικότητας σε γλώσσες που δε διαθέτουν άρθρο 64 4.0. Εισαγωγή 64 4.1. Η παρεμβολή της Γ1 στην εκμάθηση της ελληνικής και η σημασία της ανάλυσης λαθών στη διδασκαλία της 64 4.2. Η απουσία άρθρου στην Τουρκική γλώσσα 67 4.2.1. Λάθη Τουρκόφωνων κατά την εκμάθηση της ελληνικής ως προς τη χρήση του άρθρου 71 4.3. Η απουσία άρθρου στη Ρωσική γλώσσα 73 4.3.1. Λάθη Ρωσόφωνων κατά την εκμάθηση της ελληνικής ως προς τη χρήση του άρθρου 74 4.4. Η απουσία άρθρου σε άλλες σλάβικες γλώσσες 76 4.5. Σύνοψη κεφαλαίου 79 5. Διδακτικές εφαρμογές που εστιάζουν στο άρθρο της ελληνικής ανά επίπεδο γλωσσομάθειας 80 5.0. Εισαγωγή 80 5.1. Η διδασκαλία της Γραμματικής στη Γ2 80 5.2. Το διδακτικό υλικό 81 5.2.1. Επίπεδο Γλωσσομάθειας Α2 87 5.2.2. Επίπεδο Γλωσσομάθειας Β2 98 5.2.3. Επίπεδο Γλωσσομάθειας Γ2 107 6. Συμπεράσματα 118 Βιβλιογραφικές Αναφορές 121 Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης της οριστικότητας, ως γραμματικής κατηγορίας στην ελληνική, και γενικότερα της χρήσης και της λειτουργίας των άρθρων καθώς και της διδασκαλίας τους ιδιαίτερα σε ομιλητές των οποίων η μητρική γλώσσα δε διαθέτει άρθρο. Αρχικά επιχειρείται η διαγλωσσική προσέγγιση της οριστικότητας τόσο συντακτικά όσο και σημασιολογικά με την παράθεση των βασικότερων αναλύσεων και απόψεων των μελετητών της πρώιμης και νεότερης γενετικής θεωρίας. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η γραμματική κατηγορία του άρθρου στην ελληνική εστιάζοντας κυρίως στη χρήση και στη λειτουργία του οριστικού άρθρου. Κρίθηκε επίσης σκόπιμο να εξεταστεί συνοπτικά ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεται η οριστικότητα σε γλώσσες που απουσιάζει το άρθρο καθώς και τα σημαντικότερα λάθη που κάνουν οι ομιλητές ως προς τη χρήση του άρθρου ως αποτέλεσμα αρνητικής παρεμβολής της μητρικής τους γλώσσας. Τέλος, μετά από σχετικές αναφορές για την αναγκαιότητα της διδασκαλίας της γραμματικής στη Γ2 παρατίθενται μια σειρά από πρωτότυπες διδακτικές δραστηριότητες σύμφωνα με τις σύγχρονες προσεγγίσεις της διδασκαλίας στη Γ2, με την προσδοκία να αποτελέσουν πολύτιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτές της ελληνικής ως ξένης / δεύτερης γλώσσας. |
| Document Type: | Master thesis |
| File Description: | application/pdf |
| Language: | Greek |
| DOI: | 10.26215/heal.uoa.5140 |
| Access URL: | https://hdl.handle.net/11610/24429 https://doi.org/10.26215/heal.uoa.5140 |
| Accession Number: | edsair.doi.dedup.....84a52ac53b367f049cd26e9eae7309a8 |
| Database: | OpenAIRE |
| DOI: | 10.26215/heal.uoa.5140 |
|---|