Dissertation/ Thesis
Η εκπαίδευση στη ναζιστική Γερμανία: το δημόσιο σχολείο και η Νεολαία του Χίτλερ (1933-1939)
| Τίτλος: | Η εκπαίδευση στη ναζιστική Γερμανία: το δημόσιο σχολείο και η Νεολαία του Χίτλερ (1933-1939) |
|---|---|
| Συνεισφορές: | Χαντζαρούλα, Ποθητή, Κοινωνική και Ιστορική Ανθρωπολογία, Hellanicus |
| Στοιχεία εκδότη: | University of the Aegean, 2015. |
| Έτος έκδοσης: | 2015 |
| Θεματικοί όροι: | National socialism and education (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85090135), ναζιστική Γερμανία, Hitler's educational policy, National socialism and youth (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh95006415), νεολαία του Χίτλερ, εκπαίδευση στη ναζιστική Γερμανία, education in nazi Germany, Hitler's youth |
| Περιγραφή: | Η διπλωματική εργασία με τίτλο «Η εκπαίδευση στη ναζιστική Γερμανία: το δημόσιο σχολείο και η Νεολαία του Χίτλερ (1933-1939)» εξετάζει την εκπαιδευτική πολιτική της Γερμανίας κατά τα έτη 1933 -1939. Η εκπαίδευση έπαιζε καταλυτικό ρόλο στη σφυρηλάτηση προσωπικής και συνάμα εθνικής ταυτότητας αλλά και στη προώθηση της ιδέας της «φυλετικής καθαρότητας», μιάς και η έννοια της φυλής ήταν κεντρικός πυλώνας της ναζιστικής ιδεολογίας. Η νεολαία θεωρήθηκε ο καταλύτης της μετάβασης από το παρηκμασμένο πολιτικό σύστημα της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης στην νέα «εθνική κοινότητα» του μέλλοντος. Το καθεστώς επιθυμούσε την απομάκρυνση των παιδιών από τα πρωταρχικά περιβάλλοντα ανατροφής και επίσημης εκπαίδευσης τους, με άλλα λόγια την οικογενειακή εστία και το σχολείο. Ο Χίτλερ πίστευε ακράδαντα ότι το δημόσιο σχολείο έπρεπε να παίζει δευτερεύοντα ρόλο σε σχέση με την Νεολαία του Χίτλερ, την νεανική οργάνωση του Εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος του και την Ένωση Γερμανίδων Κορασίδων, το γυναικείο παράρτημα της Νεολαίας του Χίτλερ. Ο μιλιταρισμός υπήρξε το χαρακτηριστικό γνώρισμα των δραστηριοτήτων της Νεολαίας του Χίτλερ με σκοπό ένα πόλεμο εδαφικής επέκτασης. Οι δραστηριότητες, που περιλάμβαναν μία μεγάλη ποικιλία αθλημάτων, είχαν στόχο να εμφυσήσουν στα αγόρια τα ναζιστικά ιδανικά του πατριωτισμού, της αυτοθυσίας και της συντροφικότητας. Η Ένωση Γερμανίδων Κορασίδων είχε ως καθήκον την προετοιμασία των κοριτσιών για τις μελλοντικές αποστολές τους ως αφοσιωμένες σύζυγοι, καλές μητέρες και νοικοκυρές. Παρά το γεγονός ότι το σχολείο είχε υπονομευτεί από την Νεολαία του Χίτλερ, συνέχιζε να αποτελεί ένα σημαντικό όχημα μετάδοσης της ναζιστικής ιδεολογίας και ιδιαίτερα των ιδεών του έθνους και της φυλής. Η εισαγωγή και η χρήση νέων σχολικών εγχειριδίων βοήθησε τους Ναζί παιδαγωγούς σε αυτό το σκοπό. Επιπροσθέτως το καθεστώς εγκαθίδρυσε τρία εκπαιδευτικά ιδρύματα για την ναζιστική ελίτ , τα οποία θα εφοδίαζαν το Τρίτο Ράιχ με μελλοντικές ηγέτες. Γενικά, η διαμόρφωση του πνεύματος της μελλοντικής γενιάς ήταν βασική για το ναζιστικό καθεστώς ώστε να επιβεβαιωθεί η αδιάκοπη επιτυχία του Τρίτου Ράιχ. Το χαμηλό πνευματικό επίπεδο των νέων ήταν απότοκο της έμφασης που δόθηκε στη καλή σωματική κατάσταση, η οποία γεννούσε την θέληση και τον χαρακτήρα. The thesis entitled: “Education in Nazi Germany: State Schools and Hitler’s Youth (1933-1939)” examines the educational policy of Germany during the years 1933-1939. Education played a determinant role in forging personal as well as national identity but also in promoting the idea of “racial purity”, as the concept of the race was a central pillar of Nazi ideology. Youth was regarded as the catalyst for the transition from the decadent political system of the Weimar Republic to the new “national community” of the future. The regime wanted children’s removal from their primary environments of nurture and formal education, that is to say parental homes and schools. Hitler firmly believed that state schools should play a secondary role to Hitler’s Youth, the youth group of National Socialist Party, and the League of German Girls, the female branch of Hitler’s Youth. Militarism was the hallmark of Hitler’s’ Youth activities, with a view to a war of territorial expansion. Activities including a wide variety of sports aimed to inculcate boys with Nazi ideals of nationalism, self-sacrifice, and camaraderie. Τhe League of German Girls had the duty of preparing girls for their future missions as faithful helpmates to men, as good mothers and homemakers. Despite the fact that state school was undermined by Hitler’s Youth, it continued to be an important vehicle for conveying Nazi ideology and especially the themes of “nation” and “race”. The introduction and the use of new school textbooks assisted Nazi pedagogues in this aim. Furthermore, the regime established three Nazi elite educational institutions that would provide the Third Reich with future leaders. All in all, shaping the minds of the future generation was pivotal to the Nazi regime in order to ensure the continuing success of the Third Reich. The low intellectual level of the youth was an aftereffect of the emphasis that was given to the good physical fitness, which created will and character. |
| Τύπος εγγράφου: | Master thesis |
| Περιγραφή αρχείου: | application/pdf |
| Γλώσσα: | Greek |
| DOI: | 10.26215/heal.uoa.4443 |
| Rights: | CC 0 |
| Αριθμός Καταχώρησης: | edsair.doi.dedup.....2180aa9d4daf643495beadde171563cf |
| Βάση Δεδομένων: | OpenAIRE |
| DOI: | 10.26215/heal.uoa.4443 |
|---|