| Description: |
Το μαθητικό δυναμικό των σχολείων στις σύγχρονες κοινωνίες χαρακτηρίζεται από πολυπολιτισμικότητα και ανομοιογένεια, ειδικότερα τα τελευταία χρόνια λόγω του μεταναστευτικού και προσφυγικού φαινομένου. Η ανομοιογένεια δεν οφείλεται φυσικά μόνο στην κοινωνική προέλευση των μαθητών αλλά και σε άλλους ποικίλους λόγους όπως είναι οι ιδιαιτερότητες και οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που έχει το κάθε παιδί. Η ιδέα της παρούσας διπλωματικής εργασίας έγκειται στην συμπερίληψη αυτών των παιδιών σε ένα σύγχρονο, μαθητοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το πρώτο βήμα της συμπερίληψης ενός αλλόγλωσσου μαθητή σε ένα ελληνικό σχολείο είναι η αξιολόγηση του γνωστικού του επιπέδου ώστε να καταταγεί στην αντίστοιχη σχολική βαθμίδα. Πρόκληση, επίσης, αποτελεί η ενεργοποίηση και η διατήρηση του ενδιαφέροντος των αλλόγλωσσων, και μη, μαθητών καθ’ όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όπου εισάγονται και διδάσκονται νέες έννοιες, σύμφωνα με την ύλη που προβλέπεται. Η εφαρμογή της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την ενδυνάμωση της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας και συνεπώς την βελτιστοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο μετασχηματισμός των απλών έντυπων σχολικών βιβλίων σε βιβλία Επαυξημένης Πραγματικότητας, δηλαδή ο εμπλουτισμός τους με Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους μέσω της εισαγωγής QR code στις σελίδες των βιβλίων, αποτελεί μία πρόταση για την ενίσχυση της συμπερίληψης και του ενδιαφέροντος των μαθητών. Κατά την εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας, σχεδιάστηκαν Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι που μπορούν να αξιοποιηθούν ως υλικό Επαυξημένης Πραγματικότητας. Συγκεκριμένα, σχεδιάστηκαν και δημοσιεύθηκαν εκπαιδευτικά βίντεο με βάση την ύλη της Χημείας Γυμνασίου και μετέπειτα αξιολογήθηκαν από εκπαιδευτικούς, μαθητές και απόφοιτους Σχολών Θετικών Επιστημών. The student potential of schools in modern societies is characterized by multiculturalism and heterogeneity, especially in the recent years, because of the migratory and refugee phenomenon. Heterogeneity is, of course, not only due to the social origin of the students but also to other various reasons such as the particularities and special educational needs of each child. The idea of this thesis lies in the inclusion of these children in a modern, student-centered educational system. The first step in the inclusion of a foreign language student in a Greek school is the evaluation of his cognitive level so that he is classified in the corresponding school level. It is also a challenge to activate and maintain the interest of foreign and non-speaking students throughout the school year, where new concepts are introduced and taught, according to the curriculum. The application of Augmented Reality in education can be a powerful tool for empowering the learning and educational process and thus optimizing the educational system. The transformation of simple printed textbooks into Augmented Reality books, i.e. enriching them with Open Educational Resources through the introduction of QR codes on the pages of the books, is a proposal to strengthen the inclusion and interest of students. During the preparation of this thesis, Open Educational Resources were designed that can be used as Augmented Reality material. In particular, educational videos were designed and published based on the curriculum of High School Chemistry and were later evaluated by teachers, students and graduates of Schools of Science. |