Academic Journal

Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους από μαθητές Γυμνασίου με θέμα την ίδρυση της Νέας Ιωνίας Αττικής μετά την Μικρασιατική Καταστροφή του 1922

Bibliographic Details
Title: Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους από μαθητές Γυμνασίου με θέμα την ίδρυση της Νέας Ιωνίας Αττικής μετά την Μικρασιατική Καταστροφή του 1922
Source: Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. 12:1-16
Publisher Information: National Documentation Centre (EKT), 2024.
Publication Year: 2024
Description: Το 2022 συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από την Μικρασιατική καταστροφή του 1922, τον ξεριζωμό των Ελλήνων και την αναγκαστική μετακίνησή τους σε περιοχές της Ελλάδας. Μία από τις περιοχές ήταν οι Ποδαράδες του Νομού Αττικής, που μετονομάστηκαν στη συνέχεια σε Νέα Ιωνία. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022, στο 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής, δημιουργήσαμε ένα ντοκιμαντέρ, διάρκειας 12 λεπτών περίπου, που είχε τίτλο «Μικρασιατική Καταστροφή 1922: από την Ιωνία της Μικράς Ασίας στη Νέα Ιωνία Αττικής». Δημιουργοί του ντοκιμαντέρ ήταν τετραμελής μαθητική ομάδα, που αποτελείτο από δύο μαθήτριες και δύο μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου. Η επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας υλοποίησης πραγματοποιήθηκε κυρίως μέσω τηλεδιασκέψης και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι μαθήτριες και οι μαθητές, μελέτησαν τα ιστορικά γεγονότα της εποχής, που αποτελούν μέρος του αναλυτικού προγράμματος σπουδών της Ιστορίας της Γ΄ τάξης Γυμνασίου. Ταυτόχρονα, ασκήθηκαν στη χρήση ψηφιακών εργαλείων. Για τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ χρησιμοποιήθηκαν τα ελεύθερα λογισμικά επεξεργασίας βίντεο OpenShot Video Editor και επεξεργασίας ήχου Audacity. Οι μαθήτριες και οι μαθητές επέδειξαν θέληση και ευρηματικότητα σε δραστηριότητες που διαφέρουν από την παραδοσιακή διδασκαλία και αισθάνθηκαν ικανοποίηση με την ολοκλήρωση ενός απαιτητικού έργου. Το ντοκιμαντέρ κέρδισε το πρώτο βραβείο στον 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Δημιουργίας «Η ιστορία σου, είναι ιστορία της πόλης σου», που διοργάνωσε η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μαζί με άλλους φορείς.
Document Type: Article
ISSN: 2459-4210
DOI: 10.12681/icodl.5282
Rights: CC BY NC SA
Accession Number: edsair.doi...........be02775d4a91eb424a861b63639abc50
Database: OpenAIRE
Description
ISSN:24594210
DOI:10.12681/icodl.5282