Η Ολυμπιακή Αεροπορία: δημόσια και ιδιωτική επιχείρηση

Η ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας(Ο.Α.), τα χρόνια που άνηκε στον ιδιωτικό τομέα όσο και τα χρόνια που άνηκε στο δημόσιο, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.Ο ιδρυτής της Α. Ωνάσης, από το 1957 μέχρι το 1974 κατάφερε να οδηγήσει την εταιρεία ψηλά, κάνοντας την αεροπορική εταιρεία των 5 ηπείρων. Παρ...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Παρθενίου, Παρασκευή
Other Authors: Γκότσιας, Απόστολος
Language:Greek
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11610/6601
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Η ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας(Ο.Α.), τα χρόνια που άνηκε στον ιδιωτικό τομέα όσο και τα χρόνια που άνηκε στο δημόσιο, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.Ο ιδρυτής της Α. Ωνάσης, από το 1957 μέχρι το 1974 κατάφερε να οδηγήσει την εταιρεία ψηλά, κάνοντας την αεροπορική εταιρεία των 5 ηπείρων. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία παρουσίαζε λογιστικά ελλείμματα και το κράτος υποχρεώθηκε να τη στηρίξει με διάφορες επιδοτήσεις, μέχρι που κρίθηκε ότι αυτό ήταν οικονομικά ασύμφορο. Έτσι, το 1975, η εταιρεία πέρασε στο ελληνικό δημόσιο και μέχρι το 2009 αποτελούσε τον εθνικό αερομεταφορέα της ΕλλάδαςΣκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει την πορεία της Ο.Α. στις δύο της μορφές, δηλαδή ως δημόσια και ως ιδιωτική. Γι’ αυτό το λόγο θα ασχοληθούμε αναλυτικά με: Την πορεία της εταιρείας υπό την ιδιοκτησία του Α. Ωνάση Την πολιτική του Ωνάση και τα προνόμια που κέρδιζε από το κράτος Τα αίτια της κρατικοποίησης, καθώς και τους όρους μεταβίβασης στο κράτος Την πορεία της εταιρείας ως κρατική  Την τιμολογιακή πολιτική της Την οικονομική κρίση και τα μέτρα εξυγίανσης Τις προσπάθειες ιδιωτικοποίησης, καθώς και τη Διαδικασία πώλησης και τους όρους μεταβίβασης της εταιρείας στην MIG και κατόπιν στην Aegean.Η ανάλυση όλων των παραπάνω στοιχείων, θα βοηθήσει ώστε να γίνουν κατανοητά τα αίτια της οικονομικής αποτυχίας της εταιρείας και ως ιδιωτική αλλά και ως δημόσια επιχείρηση.