Η «ιδανική» πόλη στην ύστερη βυζαντινή πολιτική σκέψη: η περίπτωση του Μανουήλ Χρυσολωρά

Η "ιδανική" πόλη έτσι όπως αυτή νοηματοδοτείται στην πολιτική σκέψη του Μανουήλ Χρυσολωρά, δεν είναι μια ουτοπική πόλη αλλά μια πραγματική πόλη όπου η αρμονία και η τάξη εκπορεύεται μέσα από το κάλλος της πόλης. Η πόλη είναι ένα στολίδι όπου η ομορφιά αναβλύζει από παντού. Στην πόλη αυτή...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Παλιβάνη, Δήμητρα
Άλλοι συγγραφείς: Σμαρνάκης, Ιωάννης
Γλώσσα:el_GR
Δημοσίευση: 2024
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://hdl.handle.net/11610/26159
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Περιγραφή
Περίληψη:Η "ιδανική" πόλη έτσι όπως αυτή νοηματοδοτείται στην πολιτική σκέψη του Μανουήλ Χρυσολωρά, δεν είναι μια ουτοπική πόλη αλλά μια πραγματική πόλη όπου η αρμονία και η τάξη εκπορεύεται μέσα από το κάλλος της πόλης. Η πόλη είναι ένα στολίδι όπου η ομορφιά αναβλύζει από παντού. Στην πόλη αυτή υπάρχει ένας ηγεμόνας όπου κάτω από την σκέπη του ζουν όλοι οι κάτοικοι της πόλης αρμονικά. Η ελίτ, η άρχουσα τάξη, κυβερνάει αυτή την πόλη, η οποία έχει δημιουργηθεί για αυτήν την ελίτ. Σύμφωνα με τον Χρυσολωρά αυτή η πόλη είναι πραγματική. Οι κάτοικοι έχουν συγκεκριμένη ταυτότητα. Είναι Ρωμαίοι, είναι Έλληνες και είναι και χριστιανοί. Αυτό είναι το τρίπτυχο της ταυτότητας των κατοίκων της ιδανικής πόλης του Χρυσολωρά. Χαρακτηρίζονται από φιλοκαλία και φροντίζουν να στολίσουν την πόλη τους με τα καλύτερα υλικά, να φτιάξουν τα πιο επιβλητικά οικοδομήματα, αντάξια σε μία άρχουσα τάξη που κυβερνάει αυτή την πόλη. Η πόλη αυτή δεν είναι νεόδμητη, έχει ιστορία, τόσο ρωμαϊκή όσο και ελληνική. Οι Ρωμαίοι και οι Έλληνες συνέβαλαν σε αυτή την πόλη, είναι κοινό τους δημιούργημα και οφείλουν να την διατηρήσουν και να την προστατέψουν όταν αυτή βρεθεί σε κίνδυνο. Στην ιδανική πόλη ο Χρυσολωράς διακρίνει την ομορφιά τόσο της Ρώμης όσο και της Κωνσταντινούπολης. Η δεύτερη είναι αρχέτυπο της πρώτης.