Το αρχαίο θέατρο του Διονύσου και η εξέλιξή του κατά την ύστερη αρχαιότητα
Μπορεί η «Ρωμαϊκή Εποχή» της Αθήνας να τοποθετείται μετά το 87/6 π.Χ., αλλά παρά τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στην πόλη, η επιρροή δεν φαίνεται να είναι σημαντική μέχρι μετά τη μάχη του Ακτίου (31 π.Χ.). Ανεξάρτητα όμως με την ένταση της επιρροής των Ρωμαίων στη ζωή της πόλης, οι Αθήνα λειτουργ...
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Language: | el_GR |
| Published: |
2024
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://hdl.handle.net/11610/26029 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Summary: | Μπορεί η «Ρωμαϊκή Εποχή» της Αθήνας να τοποθετείται μετά το 87/6 π.Χ., αλλά παρά τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στην πόλη, η επιρροή δεν φαίνεται να είναι σημαντική μέχρι μετά τη μάχη του Ακτίου (31 π.Χ.). Ανεξάρτητα όμως με την ένταση της επιρροής των Ρωμαίων στη ζωή της πόλης, οι Αθήνα λειτουργούσε σαν ένα αυτόνομο πολιτιστικό κέντρο, και λόγω της ένδοξης φήμης της, μπορούσε να σταθεί σχεδόν ισάξια με τη Ρώμη. Η εξίσωση αυτής της Αθήνας με τη Ρώμη, αντανακλάται από τη ρωμαϊκή παρουσία σε κάθε γωνιά της πόλης.
Το θέατρο του Διονύσου που σώζεται σήμερα, είναι στην πραγματικότητα η μορφή του θεάτρου μετά από τις παρεμβάσεις των Ρωμαίων αυτοκρατόρων. Αν και το θέατρο υπέστη αρκετές φάσεις ανακαινίσεων μετά την οικοδόμησή του, συμπεριλαμβανομένων των παρεμβάσεων του Λυκούργου περίπου το 338–326 π.Χ., η σημερινή μορφή του προέκυψε από την ανοικοδόμησή του, στα μέσα του 2ου αι π.Χ., τις αλλαγές στην ορχήστρα από τον Νέρωνα το 61–62μ.Χ. και πάλι τον 4ο/ αρχές 5ου αι μ.Χ. από τον Φαίδρο. |
|---|