Τεχνική του ηθικού διλήμματος: από την αρχαία ελληνική τραγωδία στη διδακτική της ηθικής φιλοσοφίας

Η εργασία πραγματεύεται τη δυνατότητα αξιοποίησης της τεχνικής του Ηθικού Διλήμματος στη διδακτική της Ηθικής Φιλοσοφίας με σενάρια παρμένα από την πλοκή έργων του αρχαιοελληνικού δράματος. Αρχικά, το ηθικό δίλημμα ορίζεται και διαυγάζεται ως έννοια φιλοσοφική και ως τεχνική διδασκαλίας. Έπειτα, πα...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Αλεβίζος, Ανδρέας
Άλλοι συγγραφείς: Φώκιαλη, Περσεφόνη
Γλώσσα:el_GR
Δημοσίευση: 2023
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://hdl.handle.net/11610/25657
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Περιγραφή
Περίληψη:Η εργασία πραγματεύεται τη δυνατότητα αξιοποίησης της τεχνικής του Ηθικού Διλήμματος στη διδακτική της Ηθικής Φιλοσοφίας με σενάρια παρμένα από την πλοκή έργων του αρχαιοελληνικού δράματος. Αρχικά, το ηθικό δίλημμα ορίζεται και διαυγάζεται ως έννοια φιλοσοφική και ως τεχνική διδασκαλίας. Έπειτα, παρουσιάζονται τα κύρια πεδία αξιοποίησης ηθικών διλημμάτων, παρατίθενται οι βασικότερες παραλλαγές της τεχνικής του Ηθικού Διλήμματος, όπως εμφανίζονται στη διεθνή βιβλιογραφία, και διατίθεται ένα χαρακτηριστικό λειτουργικό υπόδειγμα πρακτικής εφαρμογής της από την εγχώρια. Στη συνέχεια, εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους σχετίζεται η εφαρμογή της τεχνικής του Ηθικού Διλήμματος με τους στόχους και την αξιολόγηση της διδακτικής της Ηθικής Φιλοσοφίας, καθώς και η αντιμετώπιση αυτής της σχέσης από το παρόν ελληνικό εκπαιδευτικό θεσμικό πλαίσιο. Ακολούθως, αναλύονται οι τρεις βασικές κανονιστικές ηθικές θεωρίες και επιχειρείται η ανάδειξη της σύνδεσης ανάμεσα στην Ηθική Φιλοσοφία και το αρχαιοελληνικό δράμα. Κατόπιν, αφ' ενός διερευνάται η περαιτέρω συσχέτιση μεταξύ, ειδικότερα, των ηθικών διλημμάτων και του αρχαιοελληνικού δράματος στο φιλοσοφικό στοχασμό, αφ' ετέρου, προτείνεται μια ανθολόγηση και παρουσίαση των κυριοτέρων ηθικών διλημμάτων, όπως έχουν αντληθεί από το περιεχόμενο του συνόλου των σωζομένων αρχαιοελληνικών τραγωδιών. Τέλος, προτείνεται ένα υπόδειγμα εφαρμογής της τεχνικής του Ηθικού Διλήμματος στη διδακτική της Ηθικής Φιλοσοφίας με σενάριο παρμένο από πλοκή αρχαιοελληνικής τραγωδίας. Παρουσιάζονται, δε, τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την όλη εργασία, πρωτίστως σε σχέση με τη δυνατότητα και τη σκοπιμότητα της ένταξης της τεχνικής του Ηθικού Διλήμματος στη διδακτική της Ηθικής Φιλοσοφίας, μέσα από την αξιοποίηση του πλούτου του αρχαιοελληνικού δράματος.