Δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας κατά των προσφύγων σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την οπτική φύλου
Η παρούσα έρευνα συνιστά αποτέλεσμα ερευνητικής δραστηριότητας με αντικείμενο μελέτης τις δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας κατά των προσφύγων σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την οπτική φύλου. Επίκεντρο του ερευνητικού ενδιαφέροντος της παρούσας διατριβής αποτελεί η βία που παρ...
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Language: | el_GR |
| Published: |
2023
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://hdl.handle.net/11610/25246 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Summary: | Η παρούσα έρευνα συνιστά αποτέλεσμα ερευνητικής δραστηριότητας με αντικείμενο μελέτης τις δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας κατά των προσφύγων σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την οπτική φύλου. Επίκεντρο του ερευνητικού ενδιαφέροντος της παρούσας διατριβής αποτελεί η βία που παρατηρείται στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι δράσεις που υλοποιούνται προκειμένου να προληφθεί και να καταπολεμηθεί. Η σχολική βία αποτελεί ένα φαινόμενο πολύπλοκο και μετά την δεκαετία του 1990 έχει μεγεθυνθεί εξαιρετικά. Είναι πρόκληση για την Ελληνική εκπαίδευση να ενσωματώσει τους πρόσφυγες σεβόμενη την κουλτούρα τους και αναπτύσσοντας δράσεις για πρόληψη και καταπολέμηση της βίας στα σχολεία και δημιουργώντας το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο όπως και αντίστοιχους μηχανισμούς για την ευόδωση των προσπαθειών. Προφανές είναι ότι οι εν λόγω δράσεις συνυπολογίζουν και τους/τις Έλληνες/ίδες μαθητές/τριες.
Η παρούσα έρευνα σκοπεύει ενδελεχώς να μελετήσει τις απόψεις και τις αντιλήψεις στελεχών και εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα παραπάνω θέματα. Για την υλοποίηση της έρευνας συμμετείχαν 21 εκπαιδευτικοί και στελέχη και επιλέχθηκε από την ερευνήτρια η ποιοτική μέθοδος και η ημιδομημένη συνέντευξη. Ο λόγος των εκπαιδευτικών υπήρξε οδηγός και μέσω αυτού καταβλήθηκε προσπάθεια αποκωδικοποίησης των κοινωνικών αναπαραστάσεων από το συγκεκριμένο άτομο για το πολύπλοκο και σύνθετο φαινόμενο. Χρησιμοποιώντας ως βάση την ελληνική και τις διεθνείς θεωρητικές προσεγγίσεις εξετάζονται δύο αλληλοσχετιζόμενα ερωτήματα: α)Κατά πόσο η διάσταση του φύλου σε συνδυασμό με το προσφυγικό υπόβαθρο επηρεάζουν την κοινωνική συνύπαρξη μαθητών/τριών στη σχολική κοινότητα; και β) Σε ποιο βαθμό οι εκπαιδευτικοί είναι πολιτισμικά έτοιμοι να αντιμετωπίσουν φαινόμενα έμφυλης βίας εναντίον των μαθητών/τριών προσφύγων; Διερευνώνται έτσι τα πιθανά εμπόδια που συναντούν, τα περιστατικά βίας, ενέργειες πρόληψης και καταπολέμησης της βίας όπως και καλές πρακτικές σε Ελλάδα και Ευρώπη. |
|---|