Η εξέλιξη του Κυπριακού νηολογίου

Η εργασία αυτή έγινε για να αναδείξει την Κύπρο σε ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα μέσα από ιστορικά στοιχεία. Η Κύπρος είναι ένα από τα ηγετικά ναυτιλιακά κράτη και μεγαλύτερα κέντρα ναυτιλιακής διοίκησης στον κόσμο, αφού είναι επίσης και ένα από τα κύρια κέντρα εμπορικής διακίνησης...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Κωνσταντινίδης, Γιάννης
Άλλοι συγγραφείς: Στεφανιδάκη, Ευαγγελία
Γλώσσα:el_GR
Δημοσίευση: 2023
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://hdl.handle.net/11610/24755
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
_version_ 1828461825175322624
author Κωνσταντινίδης, Γιάννης
author2 Στεφανιδάκη, Ευαγγελία
author_facet Στεφανιδάκη, Ευαγγελία
Κωνσταντινίδης, Γιάννης
author_sort Κωνσταντινίδης, Γιάννης
collection DSpace
description Η εργασία αυτή έγινε για να αναδείξει την Κύπρο σε ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα μέσα από ιστορικά στοιχεία. Η Κύπρος είναι ένα από τα ηγετικά ναυτιλιακά κράτη και μεγαλύτερα κέντρα ναυτιλιακής διοίκησης στον κόσμο, αφού είναι επίσης και ένα από τα κύρια κέντρα εμπορικής διακίνησης στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτό ήταν που μου έδωσε το έναυσμα και μου τόνισε το ενδιαφέρον ώστε να ασχοληθώ μαζί του και να μέσα από αυτή την μελέτη να μάθω ακόμα περισσότερα για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κύπρο. Μέσα από τα ιστορικά στοιχεία, την Κύπρο σαν σημαία αλλά και σαν τόπος εγκατάστασης φαίνεται η συμβολή της στην διεθνή σκηνή. Οι λόγοι που έχει αναπτυχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα είναι πάρα πολλοί. Ο βασικότερος είναι η γεωγραφική της θέση. Η Κύπρος συνδυάζει μια ολοκληρωμένη ναυτιλιακή υποδομή σε όλους τους τομείς και παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες με υψηλά πρότυπα ασφάλειας όπως και μια σημαία κύρους και αξιοπιστίας. Σήμερα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 10 μεγαλύτερες χώρες με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο. Για να φτάσει σε αυτό που είναι σήμερα πέρασε μέσα από πολλά στάδια. Κάποτε έφτασε να θεωρείται και σημαία ευκαιρίας. Το 2005 μετά από πολλές προσπάθειες έπαψε να θεωρείται σημαία ευκαιρίας και αναβαθμίστηκε στην Λευκή λίστα. Επίσης μετά από 5 χρόνια πτώσης από το 2000, το 2005 άρχισε να αυξάνεται ο αριθμό των πλοίων που εγγράφονταν στο Κυπριακό νηολόγιο. Οι λόγοι για την πτώση ήταν πολλοί αλλά ο σημαντικότερος είναι το τούρκικο εμπάργκο. Από την ναυτιλία στην Κύπρο εργοδοτούνται 4500 άτομα και οι περισσότεροι Κύπριοι. Η Κύπρος είναι το μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στο κόσμο με 50 εταιρείες διαχείρισης πλοίων και 100 ναυτιλιακές εταιρείες. Επίσης αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στη Ευρωπαϊκή Ένωση κατέχοντας το 16% του στόλου των 25 κρατών μελών της. Με την ένταξη της στην Ευρωπαϊκή Ένωση ενδυναμώνετε η παρουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους διεθνείς ναυτιλιακούς οργανισμούς και ενισχύεται ο ρόλος που διαδραματίζει στη λήψη αποφάσεων που αφορούν ναυτιλιακά θέματα. Σε ένα πολύ μικρό και μάλιστα ημικατεχόμενο κράτος, είναι σπουδαίο το γεγονός πως η Κυπριακή σημαία κυματίζει σε ολόκληρη την υφήλιο ενώ η πρωταγωνιστική παρουσία της Κύπρου στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) αλλά και στον Διεθνή Οργανισμό εργασίας (ILO) ενισχύει την οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας και δυναμώνει τη διαπραγματευτική της θέση, γεγονός που προσδίδει κύρος στο Κυπριακό κράτος. Η ένταξη της Κύπρου το Μάιο του 2004 στην Ε.Ε. αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση με πολλές προοπτικές που απαιτούν πλήρη ετοιμότητα για την μέγιστη αξιοποίηση των ευκαιριών. Δημιούργησε βάσιμες ελπίδες για την άρση του τούρκικου εμπάργκο που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην επιθυμητή ανάπτυξη και εξέλιξη των κυπριακών λιμανιών.
id oai:hellanicus.lib.aegean.gr:11610-24755
institution Hellanicus
language el_GR
publishDate 2023
record_format dspace
spelling oai:hellanicus.lib.aegean.gr:11610-247552023-02-20T11:10:01Z Η εξέλιξη του Κυπριακού νηολογίου Τhe registry of the republic of Cyprus Κωνσταντινίδης, Γιάννης Στεφανιδάκη, Ευαγγελία κυπριακό νηολόγιο ναυτιλία registry of the republic Cyprus shipping Shipping Ships Harbors Shipping—Mergers Merchant marine Η εργασία αυτή έγινε για να αναδείξει την Κύπρο σε ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα μέσα από ιστορικά στοιχεία. Η Κύπρος είναι ένα από τα ηγετικά ναυτιλιακά κράτη και μεγαλύτερα κέντρα ναυτιλιακής διοίκησης στον κόσμο, αφού είναι επίσης και ένα από τα κύρια κέντρα εμπορικής διακίνησης στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτό ήταν που μου έδωσε το έναυσμα και μου τόνισε το ενδιαφέρον ώστε να ασχοληθώ μαζί του και να μέσα από αυτή την μελέτη να μάθω ακόμα περισσότερα για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κύπρο. Μέσα από τα ιστορικά στοιχεία, την Κύπρο σαν σημαία αλλά και σαν τόπος εγκατάστασης φαίνεται η συμβολή της στην διεθνή σκηνή. Οι λόγοι που έχει αναπτυχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα είναι πάρα πολλοί. Ο βασικότερος είναι η γεωγραφική της θέση. Η Κύπρος συνδυάζει μια ολοκληρωμένη ναυτιλιακή υποδομή σε όλους τους τομείς και παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες με υψηλά πρότυπα ασφάλειας όπως και μια σημαία κύρους και αξιοπιστίας. Σήμερα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 10 μεγαλύτερες χώρες με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο. Για να φτάσει σε αυτό που είναι σήμερα πέρασε μέσα από πολλά στάδια. Κάποτε έφτασε να θεωρείται και σημαία ευκαιρίας. Το 2005 μετά από πολλές προσπάθειες έπαψε να θεωρείται σημαία ευκαιρίας και αναβαθμίστηκε στην Λευκή λίστα. Επίσης μετά από 5 χρόνια πτώσης από το 2000, το 2005 άρχισε να αυξάνεται ο αριθμό των πλοίων που εγγράφονταν στο Κυπριακό νηολόγιο. Οι λόγοι για την πτώση ήταν πολλοί αλλά ο σημαντικότερος είναι το τούρκικο εμπάργκο. Από την ναυτιλία στην Κύπρο εργοδοτούνται 4500 άτομα και οι περισσότεροι Κύπριοι. Η Κύπρος είναι το μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στο κόσμο με 50 εταιρείες διαχείρισης πλοίων και 100 ναυτιλιακές εταιρείες. Επίσης αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στη Ευρωπαϊκή Ένωση κατέχοντας το 16% του στόλου των 25 κρατών μελών της. Με την ένταξη της στην Ευρωπαϊκή Ένωση ενδυναμώνετε η παρουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους διεθνείς ναυτιλιακούς οργανισμούς και ενισχύεται ο ρόλος που διαδραματίζει στη λήψη αποφάσεων που αφορούν ναυτιλιακά θέματα. Σε ένα πολύ μικρό και μάλιστα ημικατεχόμενο κράτος, είναι σπουδαίο το γεγονός πως η Κυπριακή σημαία κυματίζει σε ολόκληρη την υφήλιο ενώ η πρωταγωνιστική παρουσία της Κύπρου στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) αλλά και στον Διεθνή Οργανισμό εργασίας (ILO) ενισχύει την οντότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας και δυναμώνει τη διαπραγματευτική της θέση, γεγονός που προσδίδει κύρος στο Κυπριακό κράτος. Η ένταξη της Κύπρου το Μάιο του 2004 στην Ε.Ε. αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση με πολλές προοπτικές που απαιτούν πλήρη ετοιμότητα για την μέγιστη αξιοποίηση των ευκαιριών. Δημιούργησε βάσιμες ελπίδες για την άρση του τούρκικου εμπάργκο που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην επιθυμητή ανάπτυξη και εξέλιξη των κυπριακών λιμανιών. 2023-02-14T13:55:19Z 2023-02-14T13:55:19Z 2021-09-30 http://hdl.handle.net/11610/24755 el_GR Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ 88 σ. application/pdf Χίος
spellingShingle κυπριακό νηολόγιο
ναυτιλία
registry of the republic Cyprus
shipping
Shipping
Ships
Harbors
Shipping—Mergers
Merchant marine
Κωνσταντινίδης, Γιάννης
Η εξέλιξη του Κυπριακού νηολογίου
title Η εξέλιξη του Κυπριακού νηολογίου
title_full Η εξέλιξη του Κυπριακού νηολογίου
title_fullStr Η εξέλιξη του Κυπριακού νηολογίου
title_full_unstemmed Η εξέλιξη του Κυπριακού νηολογίου
title_short Η εξέλιξη του Κυπριακού νηολογίου
title_sort η εξέλιξη του κυπριακού νηολογίου
topic κυπριακό νηολόγιο
ναυτιλία
registry of the republic Cyprus
shipping
Shipping
Ships
Harbors
Shipping—Mergers
Merchant marine
url http://hdl.handle.net/11610/24755
work_keys_str_mv AT kōnstantinidēsgiannēs ēexelixētoukypriakounēologiou
AT kōnstantinidēsgiannēs theregistryoftherepublicofcyprus