Ανάπτυξη της σχολικής ζωής ως συστημική διαδικασία: απόψεις μαθητών/-τριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σύγχρονο σχολείο και τον ρόλο τους στη διαμόρφωσή του

Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μία προσπάθεια διερεύνησης της σχολικής ζωής και του ρόλου των μαθητών/-τριων στο σύγχρονο σχολείο, όπως οι ίδιοι/-ες τον αντιλαμβάνονται, προσεγγίζοντας το σχολείο συστημικά, θεωρώντας το ως κοινωνικό δυναμικό σύστημα του οποίου τα μέλη του αλληλεπιδρούν. Για τ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Χατζηκοσμά, Γεωργία Ιφιγένεια
Άλλοι συγγραφείς: Κοντάκος, Αναστάσιος
Γλώσσα:el_GR
Δημοσίευση: 2023
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://hdl.handle.net/11610/24687
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Περιγραφή
Περίληψη:Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μία προσπάθεια διερεύνησης της σχολικής ζωής και του ρόλου των μαθητών/-τριων στο σύγχρονο σχολείο, όπως οι ίδιοι/-ες τον αντιλαμβάνονται, προσεγγίζοντας το σχολείο συστημικά, θεωρώντας το ως κοινωνικό δυναμικό σύστημα του οποίου τα μέλη του αλληλεπιδρούν. Για το λόγο αυτό αναλύεται το απαραίτητο θεωρητικό πλαίσιο εστιάζοντας στη συστημική σχολική ανάπτυξη, ως σύγχρονη θεωρία του σχολείου και στην θεωρία των κοινωνικών συστημάτων του Niklas Luhmann. Για την συλλογή των δεδομένων της έρευνας μαθητές/-τριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις χρησιμοποιώντας ως εργαλείο έρευνας την συνέντευξη. Είναι απαραίτητη η διερεύνηση των απόψεων των μαθητών/-τριων για το σχολείο και τον ρόλο τους σε αυτό καθώς αποτελούν το επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και το μέλλον αυτού του κόσμου. Οι ερωτήσεις είναι εστιασμένες στον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι ίδιοι/-ες μαθητές/-τριες τον ρόλο τους στο σχολείο, στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον ελεύθερο χρόνο, στον ρόλο που έχουν κατά την άποψή τους, στην διαδικασία λήψης αποφάσεων, στην ύπαρξη της γνώσης τους αναφορικά με τα μαθητικά τους δικαιώματα καθώς και στον ρόλο που έχουν στη διαμόρφωση της σχολικής ζωής τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την ανάγκη της υιοθέτησης της συστημικής σκέψης σε όλες τις διαδικασίες του σχολείου και στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης προκειμένου το σχολείο να είναι ελκυστικό για τους μαθητές/-τριες, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ενεργός συμμετοχή τους, στοχεύοντας στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων απαραίτητων για την επιβίωσή τους στην σύγχρονη κοινωνία.