Ανάλυση λαθών στο γλωσσικό ρεπερτόριο των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ζαππείου της Κωνσταντινούπολης

Η παρούσα εργασία επιδιώκει να μελετήσει το γλωσσικό ρεπερτόριο των μαθητών/τριών που φοιτούν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση του Ζαππείου σχολείου της Κωνσταντινούπολης. Στόχος είναι να καταγράψουμε και να ερμηνεύσουμε την επιρροή που ασκεί η γλώσσα της πλειονότητας, η Τουρκική, στη διαδικασία κατάκτ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Ντεβρής, Οζκιάν
Άλλοι συγγραφείς: Καϊλή, Χασάν
Γλώσσα:el_GR
Δημοσίευση: 2022
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://hdl.handle.net/11610/24417
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Περιγραφή
Περίληψη:Η παρούσα εργασία επιδιώκει να μελετήσει το γλωσσικό ρεπερτόριο των μαθητών/τριών που φοιτούν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση του Ζαππείου σχολείου της Κωνσταντινούπολης. Στόχος είναι να καταγράψουμε και να ερμηνεύσουμε την επιρροή που ασκεί η γλώσσα της πλειονότητας, η Τουρκική, στη διαδικασία κατάκτησης και διατήρησης της Ελληνικής και να αναδείξουμε τις κοινωνιογλωσσικές και κοινωνικοπολιτισμικές συνθήκες που επηρεάζουν τη δι- ή πολυγλωσσική συμπεριφορά των μαθητών/τριών. Η εργασία οργανώνεται σε τρία μέρη. Αρχικά, παραθέτουμε ορισμένα ιστορικά στοιχεία σχετικά με το κοινωνικοπολιτισμικό και κοινωνιογλωσσικό υπόβαθρο του εν λόγω μαθητικού πληθυσμού και στη συνέχεια παραθέτουμε το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο στηριχθήκαμε για την παρουσίαση του ερευνητικού μέρους της εργασίας. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται το ερευνητικό πλαίσιο, το οποίο διακρίνεται σε δύο σκέλη. Τα δεδομένα του πρώτου σκέλους της έρευνας συνελέγησαν μέσω ερωτηματολογίου, το οποίο διενεμήθη στους μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ζαππείου, με σκοπό να εξετάσουμε τη γλωσσική χρήση της Ελληνικής και της Τουρκικής, καθώς και τον βαθμό αξιοποίησης αυτών τόσο στο σχολικό όσο και στο εξωσχολικό περιβάλλον και κατ’ επέκταση να ερευνήσουμε τη γλωσσική διατήρηση ή μετατόπιση της Ελληνικής παραθέτοντας αριθμητικά και στατιστικά στοιχεία καταλήγοντας σε ορισμένες υποθέσεις για το υπό εξέταση μαθητικό κοινό. Τέλος, τα δεδομένα του δεύτερου σκέλους συνελέγησαν αφενός μέσω της παραγωγής γραπτού λόγου, με θέματα τα οποία δόθηκαν προς ανάπτυξη στους μαθητές/τριες και αφετέρου μέσω της παρατήρησης της γλωσσικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών κατά την παραγωγή προφορικού λόγου, με σκοπό την ανάλυση των γλωσσικών λαθών που εμφανίζονται στο γλωσσικό ρεπερτόριο των μαθητών/τριών, ώστε να εξετάσουμε τις μη συμβατικές δομές, που εμφανίζονται κατά την παραγωγή λόγου στην Ελληνική και οι οποίες διαφοροποιούνται από τις αντίστοιχες της Κοινής Ελληνικής.