Φυσικές καταστροφές και περιβαλλοντική εκπαίδευση
Ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός των φυσικών καταστροφών στην Ελλάδα, καθώς και η σωρεία προβλημάτων που τις ακολουθούν, δημιουργεί ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον, αλλά και ανησυχία για αυτές. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της εξέλιξης του αριθμού των φυσικών καταστροφών στην...
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Language: | el_GR |
| Published: |
2022
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://hdl.handle.net/11610/24151 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Summary: | Ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός των φυσικών καταστροφών στην Ελλάδα, καθώς και η σωρεία προβλημάτων που τις ακολουθούν, δημιουργεί ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον, αλλά και ανησυχία για αυτές.
Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της εξέλιξης του αριθμού των φυσικών καταστροφών στην Ελλάδα, μέσα από τα δεδομένα που περιέχονται στην διεθνή βάση δεδομένων EM-DAT (https://www.emdat.be/). Επίσης η διερεύνηση των συνεπειών τους σε ανθρώπινο δυναμικό και κόστος, για τις περιπτώσεις που υπάρχουν στοιχεία.
Για την εκτίμηση της αντίληψης που έχουν οι εκπαιδευτικοί για τις φυσικές καταστροφές και της σύνδεσης φυσικών κινδύνων και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, θα χρησιμοποιηθεί ένα σύντομο δομημένο ερωτηματολόγιο με τις αντίστοιχες ερωτήσεις.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν σε ότι αφορά τις φυσικές καταστροφές, επιβεβαιώνουν τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό τους, ειδικά τις υδρολογικές και μετεωρολογικές καταστροφές, με τους σεισμούς να εξακολουθούν να αποτελούν την πρώτη κατηγορία καταστροφών στην Ελλάδα. Από τα καταχωρημένα δεδομένα, φαίνεται ότι οι παράμετροι των απωλειών (ανθρώπινων και υλικών), ακολουθούν τις κατηγορίες των καταστροφών που καταγράφονται.
Σε ότι αφορά τις απόψεις των εκπαιδευτικών, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι είναι γενικά ενημερωμένοι μόνο για τον σεισμικό κίνδυνο και λιγότερο ενημερωμένοι για τους υπόλοιπους κινδύνους, αναδεικνύοντας την ανάγκη για περισσότερες δράσεις στο συγκεκριμένο τομέα. |
|---|