Η επίδραση του διαβρωτικού περιβάλλοντος στο μηχανισμό διάβρωσης και στη δομική ακεραιότητα του αεροναυπηγικού κράματος αλουμινίου 2198-Τ8
Στην προτεινόμενη διπλωματική εργασία θα μελετηθεί ο μηχανισμός της διάβρωσης σε τρία διαφορετικά διαβρωτικά περιβάλλοντα και η επίδραση της στη δομική ακεραιότητα δοκιμίων αεροναυπηγικού κράματος αλουμινίου-χαλκού-λιθίου 2198-T8. Τα τελευταία χρόνια η ανάγκη των βιομηχανιών κατασκευής αεροσκαφών γι...
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Language: | el_GR |
| Published: |
2022
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://hdl.handle.net/11610/23820 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Summary: | Στην προτεινόμενη διπλωματική εργασία θα μελετηθεί ο μηχανισμός της διάβρωσης σε τρία διαφορετικά διαβρωτικά περιβάλλοντα και η επίδραση της στη δομική ακεραιότητα δοκιμίων αεροναυπηγικού κράματος αλουμινίου-χαλκού-λιθίου 2198-T8. Τα τελευταία χρόνια η ανάγκη των βιομηχανιών κατασκευής αεροσκαφών για μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, εκπομπών CO2, και του κόστους συντήρησης των αεροσκαφών, οδήγησε στην αναζήτηση καινοτόμων κραμάτων αλουμινίου με χαμηλότερο βάρος και υψηλότερη ανοχή σε βλάβες. Τα κράματα αλουμινίου-χαλκού-λιθίου (Al-Cu-Li) τα οποία συγκαταλέγονται στη σειρά 2000 λόγω της υψηλότερης περιεκτικότητας σε Cu σε σχέση με το Li, δημιουργήθηκαν για να αντικαταστήσουν τα ευρέως χρησιμοποιούμενα κράματα Al-Cu, όπως το 2024. Η προσθήκη Li στο Al έχει το πλεονέκτημα της μείωσης του δομικού βάρους των κραμάτων αλουμινίου, καθώς για κάθε 1% κ.β. Li που προστίθεται στο Al η πυκνότητα μειώνεται κατά 3% ενώ το μέτρο ελαστικότητας αυξάνεται κατά περίπου 6%. Ωστόσο, τα κράματα της σειράς 2000 παρουσιάζουν αυξημένη ευαισθησία στη διάβρωση λόγω της περίπλοκης μικροδομής τους, και πρέπει να λαμβάνεται ειδική μέριμνα προστασίας. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό να αποσαφηνιστεί ο μηχανισμός της διάβρωσης, ο οποίος στα κράματα Al-Li δεν έχει αποσαφηνιστεί πλήρως και χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Για τους σκοπούς της προτεινόμενης διπλωματικής εργασίας θα πραγματοποιηθούν αρχικά ηλεκτροχημικές δοκιμές και αναλύσεις της μικροδομής των διαβρωμένων υλικών (π.χ. μετρήσεις των μικρο-ρηγματώσεων) για τη διερεύνηση του μηχανισμού της διάβρωσης. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί έκθεση των δοκιμίων σε τρία διαφορετικά διαβρωτικά διαλύματα (EXCO, 3,5% NaCl και Harrison’s) και στη συνέχεια μηχανικές δοκιμές εφελκυσμού και δυσθραυστότητας, για τη μελέτη της επίδρασης της διάβρωσης στη δομική ακεραιότητα του υλικού. |
|---|