Μελέτη του παιδικού εικονογραφημένου λογοτεχνικού βιβλίου ως εκπαιδευτικού υλικού για τα μαθηματικά σε ηλικίες 3-6 χρόνων
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να μελετηθούν τρόποι αξιοποίησης των παιδικών εικονογραφημένων λογοτεχνικών βιβλίων με μαθηματικές αναφορές ως εκπαιδευτικών υλικών για τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο. Στο πρώτο κεφάλαιο μελετάται, γενικά, το βιβλίο ως εκπαιδευτικό υλικό. Συγκεκριμένα, διερευνώνται...
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Language: | el_GR |
| Published: |
2021
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://vsmart.lib.aegean.gr/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&EncodedRequest=*1F35*0Ea4*91*B58*CE*CC*F5*11*07d*8A&Profile=Default&OpacLanguage=gre&NumberToRetrieve=50&StartValue=1&WebPageNr=1&SearchTerm1=2015%20.1.111817&SearchT1=&Index1=Keywordsbib&SearchMethod=Find_1&ItemNr=1 http://hdl.handle.net/11610/22198 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Summary: | Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να μελετηθούν τρόποι αξιοποίησης των παιδικών εικονογραφημένων λογοτεχνικών βιβλίων με μαθηματικές αναφορές ως εκπαιδευτικών υλικών για τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο.
Στο πρώτο κεφάλαιο μελετάται, γενικά, το βιβλίο ως εκπαιδευτικό υλικό. Συγκεκριμένα, διερευνώνται οι συνθήκες ένταξης του σ’ έναν διδακτικό σχεδιασμό. Επιπλέον, προσεγγίζεται η έννοια του ‘βιβλίου’, καταγράφονται κριτήρια κατηγοριοποίησής του και αναφέρονται οι διάφορες χρήσεις του (αισθητική ανάγνωση, πληροφοριακή ανάγνωση, το βιβλίο ως παιχνίδι, ως έργο τέχνης και ως μέσο/υλικό για τη διδασκαλία).
Στο δεύτερο κεφάλαιο η εργασία εστιάζεται ειδικά στο παιδικό εικονογραφημένο λογοτεχνικό βιβλίο με μαθηματικές έννοιες. Αρχικά, αποσαφηνίζονται οι όροι ‘παιδικό’, ‘εικονογραφημένο’, ‘λογοτεχνικό’ και αναφέρονται αντίστοιχες κατηγορίες βιβλίων. Έπειτα, αναλύονται τα χαρακτηριστικά του παιδικού εικονογραφημένου λογοτεχνικού βιβλίου (χαρακτήρες, πλοκή, σκηνικό, θέμα και εικονογράφηση), με σκοπό να αναδειχθεί η συμβολή τους στην ανάδυση μαθηματικών ιδεών/ εννοιών. Στη συνέχεια, παρατίθενται κριτήρια ταξινόμησης και κατηγορίες των εικονογραφημένων βιβλίων με μαθηματικές αναφορές και, τέλος, προτείνονται νέες κατηγορίες από τη σκοπιά του εκπαιδευτικού υλικού, με κριτήριο το κεντρικό τους θέμα και το αν η μαθηματική ιδέα είναι οργανικά ενταγμένη στην πλοκή ή αν είναι αποκομμένη από αυτή.
Στο τρίτο κεφάλαιο επιλέγονται αντιπροσωπευτικά βιβλία από κάθε κατηγορία και εντάσσονται σ’ έναν διδακτικό σχεδιασμό. Τα προτεινόμενα διδακτικά σενάρια χωρίζονται σε δύο στάδια: στο πρώτο στάδιο δίνεται έμφαση στην ανάδειξη της σχέσης της λογοτεχνικής ιστορίας με τη μαθηματική έννοια και την απεικόνισή της στην εικονογράφηση, και στο δεύτερο στάδιο αξιοποιείται το εικονογραφημένο βιβλίο ως εκπαιδευτικό υλικό για τα μαθηματικά. |
|---|