Μουσεία και μνημεία της Θεσσαλονίκης: από το παιδικό βιβλίο γνώσεων στο σχεδιασμό ενός πολιτιστικού οδηγού για παιδιά

Η εργασία αυτή εκπονήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό». Βασίζεται στις σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν στο χώρο της μουσειοπαιδαγωγικής και στα αντίστοιχα διακυβεύματα της. Η αναγνωρισμένη συμβολή των μουσειοπαιδαγωγικών εφαρμογών, καθώς κ...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Σίσκου, Γραμματία Κ.
Other Authors: Παπαδόπουλος, Ιωάννης
Language:el_GR
Published: 2021
Subjects:
Online Access:https://vsmart.lib.aegean.gr/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&EncodedRequest=*C7L*3E*EA*96*27*B1*AA*B0m*9A*18*0E*DF*92*09&Profile=Default&OpacLanguage=gre&NumberToRetrieve=50&StartValue=1&WebPageNr=1&SearchTerm1=2016%20.1.111796&SearchT1=&Index1=Keywordsbib&SearchMethod=Find_1&ItemNr=1
http://hdl.handle.net/11610/22192
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Η εργασία αυτή εκπονήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό». Βασίζεται στις σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν στο χώρο της μουσειοπαιδαγωγικής και στα αντίστοιχα διακυβεύματα της. Η αναγνωρισμένη συμβολή των μουσειοπαιδαγωγικών εφαρμογών, καθώς και τα πλεονεκτήματα που φέρουν ως άτυπη μορφή μάθησης, καταδεικνύουν τη χρησιμότητά τους σε όλο το φάσμα της ζωής του ανθρώπου. Αξιοποιώντας μια άλλη μορφή άτυπης μάθησης, τα παιδικά βιβλία γνώσεων, σχεδιάσαμε έναν πολιτιστικό οδηγό για παιδιά που στηρίχθηκε στην αντίστοιχη βιβλιογραφική και διαδικτυακή έρευνα σχετικά με τη μουσειακή αγωγή και τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο οδηγός αυτός, συμπεριλαμβάνει τις σημαντικότερες πολιτιστικές διαδρομές στην πόλη και ταυτόχρονα, στην ιστορία της Θεσσαλονίκης. Σταθμοί στις διαδρομές αυτές αποτέλεσαν οι ακόλουθοι μουσειακοί χώροι: το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το Γαλεριανό Συγκρότημα, η Αρχαία Ρωμαϊκή Αγορά, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, τα βυζαντινά τείχη στην Άνω Πόλη, το Εβραϊκό Μουσείο, το Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας και Θράκης και τέλος και το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Δεδομένου ότι η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των οικογενειών στα μουσεία είναι ιδιαίτερα εποικοδομητική για ποικίλους λόγους, επιχειρήσαμε το συγκερασμό της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης, σχεδιάζοντας δραστηριότητες που απευθύνονται σε γονείς με παιδιά, ενήλικες συνοδούς, αλλά και εκπαιδευτικούς.