Ναυτική και λιμενική ασφάλεια στον κυβερνοχώρο
πειρατεία δεν αποτελεί μια ρομαντική ανάμνηση των προηγούμενων αιώνων. Είναι ένα σύγχρονο πρόβλημα για την ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας. Ενώ γενικά υπήρχε η πεποίθηση ότι αυτή η μορφή χρήσης βίας στη θάλασσα είχε εξαλειφθεί και συνιστούσε, ως εκ τούτου πεδίο ενασχόλησης της ιστορικής επιστήμης,...
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Language: | el_GR |
| Published: |
2021
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://hdl.handle.net/11610/21739 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Summary: | πειρατεία δεν αποτελεί μια ρομαντική ανάμνηση των προηγούμενων αιώνων. Είναι ένα σύγχρονο πρόβλημα για την ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας. Ενώ γενικά υπήρχε η πεποίθηση ότι αυτή η μορφή χρήσης βίας στη θάλασσα είχε εξαλειφθεί και συνιστούσε, ως εκ τούτου πεδίο ενασχόλησης της ιστορικής επιστήμης, φαίνεται ότι στις μέρες μας υφίσταται μια αναζωπύρωση του φαινομένου.
Ειδικότερα, η απειλή πειρατικών επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων προκαλεί σοβαρό πρόβλημα ασφαλείας για τη ναυσιπλοΐα στην ευρύτερη περιοχή ανοικτά της Σομαλίας αλλά και σε άλλες περιοχές του Δυτικού Ινδικού Ωκεανού. Οι επιχειρησιακές δυνατότητες των πειρατών έχουν αναβαθμισθεί και διαθέτουν τα μέσα να εξαπολύουν επιθέσεις σε μία εκτεταμένη θαλάσσια περιοχή μέχρι και 1000 ν.μ ανατολικά των Σομαλικών ακτών.
Στόχος της πτυχιακής είναι να παρουσιάσουμε σύγχρονους τρόπους επιθέσεων των πειρατών μέσω του διαδικτύου, βρίσκοντας κενά ασφαλείας στο κυβερνοχώρο και επιφέροντας συνέπειες τόσο στα πλοία και τη πλοήγηση τους όσος και στην εφοδιαστική αλυσίδα στους λιμένες, με αλυσιδωτές επιπτώσεις.
Στο πρώτο κεφάλαιο δίνεται ο ορισμός του κυβερνοχώρου και των κυβερνοεπιθέσεων. Έπειτα αναλύονται τα σημεία ευπάθειας των Συστημάτων καθώς και οι απειλές στην βιομηχανία της ναυτιλίας σήμερα.
Στο δεύτερο κεφάλαιο μελετάται η ναυτική και λιμενική ασφάλεια στο κυβερνοχώρο, εξετάζοντας την ανάπτυξη λιμένων στο πλαίσιο της θαλάσσιας και λιμενικής ασφάλειας, την ασφάλεια στη θάλασσα και στους λιμένες , τους συνήθεις κινδύνους των λιμενικών εγκαταστάσεων και τέλος την ασφάλεια των κρίσιμων υποδομών των λιμένων.
Το κεφάλαιο 3 αναφέρεται στην ασφάλεια στο κυβερνοχώρο για την εφοδιαστική αλυσίδα των λιμένων. Μελετάται η εφοδιαστική αλυσίδα στους λιμένες, τα νέα πρότυπα, η απειλή στο διαδίκτυο, οι επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού στη θάλασσα, τα συστήματα εφοδιαστικής, τα σημεία ευπάθειας των συστημάτων αυτών στους λιμένες και στα πλοία και τέλος η διαδικασία στρατηγική αντιμετώπισης των κυβερνοεπιθέσεων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Τέλος, το κεφάλαιο 4 αναφέρεται στην μελέτη περίπτωσης της Maersk και της κυβερνοεπίθεσης που δέχτηκε καθώς επίσης και στις αντίστοιχες περιπτώσεις της Clarkson PLC και της COSCO. |
|---|