Δημιουργία ψηφιακού ηχοτοπίου: η Μυτιλήνη στο παρελθόν και στο παρόν
Η εφαρμογή της Διαθεματικότητας σε συνδυασμό με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και Επικοινωνίας που εισήχθησαν στην εκπαίδευση, επιχειρούν την αλλαγή πλαισίου στη μαθησιακή διαδικασία. Μια από τις μεθόδους των ΤΠΕ, η οποία δύναται να εξυπηρετήσει τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης είνα...
Αποθηκεύτηκε σε:
| Κύριος συγγραφέας: | |
|---|---|
| Άλλοι συγγραφείς: | |
| Γλώσσα: | el_GR |
| Δημοσίευση: |
2021
|
| Θέματα: | |
| Διαθέσιμο Online: | http://hdl.handle.net/11610/21593 |
| Ετικέτες: |
Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
|
| Περίληψη: | Η εφαρμογή της Διαθεματικότητας σε συνδυασμό με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και Επικοινωνίας που εισήχθησαν στην εκπαίδευση, επιχειρούν την αλλαγή πλαισίου στη μαθησιακή διαδικασία. Μια από τις μεθόδους των ΤΠΕ, η οποία δύναται να εξυπηρετήσει τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης είναι το ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι, το οποίο αποτελεί ένα σύγχρονο μέσο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα χρήσιμο μαθησιακό εργαλείο στην εκπαιδευτική πρακτική.
Σκοπός της υλοποίησης του ψηφιακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού Mtunes είναι η απόκτηση γνώσεων, σε θέματα που αφορούν στην οικονομία, στο εμπόριο, στην κοινωνία, στην αρχιτεκτονική, και στη μουσική κουλτούρα της πόλης της Μυτιλήνης του χθες, αλλά και του σήμερα, με αφορμή τους ήχους που συνδυάζονται με αντικείμενα που εμφανίζονται σε αντίστοιχες φωτογραφίες. Κάθε σημείο στο οποίο εστιάζουν οι χρήστες απεικονίζεται με δύο φωτογραφίες: η μία προέρχεται από αρχειακό υλικό που παρουσιάζει την πόλη της Μυτιλήνης σε παλιότερες εποχές (από τα τέλη του 19ου έως τα μέσα περίπου του 20ου αιώνα), ενώ η δεύτερη είναι σύγχρονη (2017) και απεικονίζει (όσο είναι δυνατόν) το ίδιο σημείο, από την ίδια οπτική γωνία λήψης. Οι χρήστες θα πρέπει να τοποθετήσουν διάφορα προεπιλεγμένα αντικείμενα στο σωστό σημείο της κάθε εικόνας. Αν τα καταφέρουν εντός μιας συγκεκριμένης χρονικής προθεσμίας, αποκαλύπτονται δύο σύντομα κείμενα, που παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες για το σημείο που απεικονίζεται, τόσο όσον αφορά στα παλιότερα χρόνια, όσο και όσον αφορά στη σύγχρονη εποχή. Μετά την ανάγνωση και των δύο κειμένων, οι χρήστες θα πρέπει να απαντήσουν σε τρεις ερωτήσεις, οι οποίες αντλούν στοιχεία και από τις δύο φωτογραφίες (και τα συναφή κείμενα που συνδέονται με αυτές). Ο αριθμός των σωστών απαντήσεων εμφανίζεται συγκεντρωτικά στο τέλος του παιχνιδιού, δείχνοντας στους χρήστες το σύνολο των «αστεριών» (πόντων/ βαθμών) τα οποία κερδίζουν.
Η διαδικασία της αξιολόγησης της εκπαιδευτικής εφαρμογής από τους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες, ανέδειξε το ποσοστό ικανοποίησης και αποδοχής των χρηστών και επιβεβαίωσε τους αρχικούς στόχους της υλοποίησης της εφαρμογής οι οποίοι ήταν:
• να λειτουργεί συμπληρωματικά με άλλα διδακτικά αντικείμενα
• να μην απαιτείται εξειδίκευση σε θέματα τεχνολογίας, μουσικής ή άλλου διδακτικού αντικειμένου
• να μην απαιτείται ιδιαίτερος τεχνολογικός εξοπλισμός για την εφαρμογή του, και
• να αποτελεί μια ευχάριστη και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα τόσο για τα παιδιά όσο και για τους εκπαιδευτικούς |
|---|