Συσχέτιση διατροφής με δείκτες νευρικής λειτουργίας σε άτομα με σκλήρυνση κατά πλάκας

Η ασθένεια της Σκλήρυνσης κατά Πλάκας αποτελεί μία βασική ασθένεια του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. Σε αυτή τα νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου και της σπονδυλικής στήλης καταστρέφονται. Η ασθένεια εμφανίζεται κυρίως σε ενήλικες ηλικία 20-40 ετών, προσβάλλει κυρίως τις γυναίκες και κατοίκους των πιο...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Μωυσίδου, Πελαγία
Other Authors: Κουτελιδάκης, Αντώνιος
Language:el_GR
Published: 2020
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11610/20959
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Η ασθένεια της Σκλήρυνσης κατά Πλάκας αποτελεί μία βασική ασθένεια του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. Σε αυτή τα νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου και της σπονδυλικής στήλης καταστρέφονται. Η ασθένεια εμφανίζεται κυρίως σε ενήλικες ηλικία 20-40 ετών, προσβάλλει κυρίως τις γυναίκες και κατοίκους των πιο εύκρατων κλιμάτων. Η ασθένεια παρουσιάζει μεγάλη ποικιλομορφία λόγω των πολλών συμπτωμάτων και νευρολογικών διαταραχών που μπορούν να εμφανίσουν οι ασθενείς. Υπάρχουν πολλοί επιδημιολογικοί παράγοντες που μπορούν να σχετίζονται με την ασθένεια. Αυτοί είναι: γενετικοί, ανοσολογικοί, ηλικία, περιβάλλον, φύλο, εθνότητα, ψυχολογία και διατροφή. Η συσχέτιση της διατροφής με τα άτομα με Σκλήρυνση κατά Πλάκας φαίνεται να δίνει έμφαση στις βιταμίνες, στα ανόργανα στοιχεία (όπως ο σίδηρος και το ασβέστιο) κλπ. Με βάση την έρευνα μας στην οποία συμμετείχαν 54 άτομα με βέβαιη διάγνωση της Σκλήρυνσης κατά Πλάκας στα οποία παρατέθηκαν 3 ερωτηματολόγια με σκοπό την ανάλυση της κλινικής εικόνας ου παρουσιάζουν οι ασθενείς, τις διατροφικές τους προτιμήσεις καθώς και την συχνότητα κατανάλωσης κάποιων τροφίμων σε εβδομαδιαία συχνότητα, οι διατροφικές τους συνήθειες πριν την διάγνωση της ασθένειας καθώς και η πιθανή επίδραση της διατροφής στην κλινική εικόνα και στην εμφάνιση ή όχι κάποιων συμπτωμάτων. Τα ερωτηματολόγια ήταν αυτοσχέδια και βασίστηκαν στην βιβλιογραφία καθώς και στα Μεσογειακά πρότυπα. Με βάση τα αποτελέσματα που πήραμε οδηγηθήκαμε στα εξής συμπεράσματα: η διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση ή την εξάλειψη κάποιων συμπτωμάτων, τροφές όπως ο καφές δεν βοηθούν στην βελτίωση της καθημερινότητας αντίθετα βοηθάει στην εμφάνιση κάποιων συμπτωμάτων. Επιπρόσθετα, το γάλα φαίνεται να βοηθάει στην βελτίωση της υγείας των ασθενών. Τέλος, είναι καλό να τονιστεί η αναγκαιότητα διεξαγωγής περαιτέρω ερευνών, σε μεγαλύτερο δείγμα ασθενών με σκοπό μία ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης.