Ανάπτυξη λογισμικού συναισθηματικής νοημοσύνης για παιδιά δημοτικού με ήπια νοητική υστέρηση
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως κύριο στόχο την ανάπτυξη λογισμικού συναισθηματικής νοημοσύνης για παιδιά δημοτικού με ήπια νοητική υστέρηση. Αρκετοί μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανήκουν στο συγκεκριμένο φάσμα και υποστηρίζονται σε τμήματα ένταξης παράλληλα με τα κανονικά τμήματα σε με...
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Language: | el_GR |
| Published: |
2019
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://vsmart.lib.aegean.gr/webopac/FullBB.csp?WebAction=ShowFullBB&EncodedRequest=*2D*BA*9E*F7*D36*87*BA*27*E7*E7*24C*EE*2E*89&Profile=Default&OpacLanguage=gre&NumberToRetrieve=50&StartValue=1&WebPageNr=1&SearchTerm1=2017 .1.115119&SearchT1=&Index1=Keywordsbib&SearchMethod=Find_1&ItemNr=1 http://hdl.handle.net/11610/19290 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| Summary: | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως κύριο στόχο την ανάπτυξη λογισμικού συναισθηματικής νοημοσύνης για παιδιά δημοτικού με ήπια νοητική υστέρηση. Αρκετοί μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανήκουν στο συγκεκριμένο φάσμα και υποστηρίζονται σε τμήματα ένταξης παράλληλα με τα κανονικά τμήματα σε μερικά μαθήματα. Με εργαλεία την έρευνα δράσης και την παρατήρηση, αναπτύχθηκε ένα λογισμικό και δοκιμάστηκε σε ένα δείγμα 5 παιδιών της συγκεκριμένης κατηγορίας, 3 αγοριών και 2 κοριτσιών. Με διάρκεια ολοκλήρωσης τα 10 λεπτά περίπου, τα αποτελέσματα έδωσαν χρήσιμα συμπεράσματα και, παράλληλα, ενθαρρυντικά ώστε να αποτελέσει ένα βοηθητικό εργαλείο για έναν εκπαιδευτικό. Η υλοποίηση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ενός ιδιαίτερου framework, του Kivy, το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί και να είναι συμβατό με όλα τα γνωστά λειτουργικά συστήματα, με σκοπό τη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού και αντιμετωπίζοντας τον περιορισμό στο διαθέσιμο τεχνολογικό εξοπλισμό. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό στην αναγνώριση των συναισθημάτων με τη μορφή ήχων. Στη συνέχεια, με τη μορφή σεναρίων και ανθρώπους σε συναισθηματικές καταστάσεις αγωνίας και λύπης, τα παιδιά καλέστηκαν να επιλέξουν τις καλύτερες δυνατές απαντήσεις ως προς το κομμάτι της ενσυναίσθησης και της εξεύρεσης λύσεων για να βοηθήσουν τους συνανθρώπους τους. Οι απαντήσεις ήταν καλύτερες και πιο άμεσες στο σενάριο της αγωνίας με θέμα το προσφυγικό ζήτημα, κυρίως, ίσως, λόγω της οικειότητας που αισθάνθηκαν καθώς οι πρωταγωνιστές είναι παιδιά, συνεπώς οι μαθητές ταυτίστηκαν με τους ρόλους. Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο θέμα ήταν γνωστό από την καθημερινότητα των μαθητών. Στο σενάριο της λύπης με ενήλικες πρωταγωνιστές και το θέμα της ανεργίας, δυσκολεύτηκαν παραπάνω, χρειάστηκαν σε κάποιες περιπτώσεις δεύτερη και τρίτη ευκαιρία για να προσεγγίσουν την καλύτερη δυνατή απάντηση. Αντίστοιχα, φάνηκαν να κουράζονται ή να μη δύνανται να συγκρατούν επαρκείς πληροφορίες από το αρχικό μέρος του σεναρίου, που είχε μία παραπάνω ερώτηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο της αγωνίας. Συμπερασματικά, το λογισμικό κατάφερε να βοηθήσει στην ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης στα συγκεκριμένα παιδιά και μπορεί με τη δημιουργία περισσότερων και ποικίλλων ασκήσεων να επαναχρησιμοποιείται στα ίδια παιδιά, καθώς και να εμπλουτιστεί για να αποτελέσει σημαντικό εφόδιο στην εκπαίδευση της ειδικής αγωγής. |
|---|