Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών : συγκριτική μελέτη απόψεων εκπαιδευτικών, διευθυντών και στελεχών εκπαίδευσης

Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, και πιο συγκεκριμένα, του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζεται στο τελευταίο σχετικό ελληνικό νομοθέτημα (Π.Δ. 152/2013). Εκπαιδευτικοί και στελέχη εκφράζουν τις απόψεις τους, οι οποίες εξετάζονται προσεκτικά και συγκρίνονται μεταξ...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Σπυριδάκης, Αντώνιος - Γεώργιος
Other Authors: Ανδρεαδάκης, Νικόλαος
Language:Greek
Published: 2015
Subjects:
Online Access:https://vsmart.lib.aegean.gr/webopac/List.csp?SearchT1=%CE%A3%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82%2C+%CE%91%CE%BD%CF%84%CF%8E%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82&Index1=Keywordsbib&Database=1&SearchMethod=Find_1&SearchTerm1=%CE%A3%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82%2C+%CE%91%CE%BD%CF%84%CF%8E%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82&OpacLanguage=gre&Profile=Default&EncodedRequest=*B0b*8DQXp*D6*B3*BD*B3*CD*E1*E8*B0*89*25&EncodedQuery=*B0b*8DQXp*D6*B3*BD*B3*CD*E1*E8*B0*89*25&Source=SysQR&PageType=Start&PreviousList=RecordListFind&WebPageNr=1&NumberToRetrieve=50&WebAction=NewSearch&StartValue=0&RowRepeat=0&ExtraInfo=&SortIndex=Year&SortDirection=-1&Resource=&SavingIndicator=&RestrType=&RestrTerms=&RestrShowAll=&LinkToIndex=
http://hdl.handle.net/11610/14386
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, και πιο συγκεκριμένα, του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζεται στο τελευταίο σχετικό ελληνικό νομοθέτημα (Π.Δ. 152/2013). Εκπαιδευτικοί και στελέχη εκφράζουν τις απόψεις τους, οι οποίες εξετάζονται προσεκτικά και συγκρίνονται μεταξύ τους, καταλήγοντας σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα και προτάσεις αναφορικά με τις απόψεις αυτές. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών (του 2014), οι έλληνες εκπαιδευτικοί έρχονται «αντιμέτωποι», για πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία της εκπαίδευσης, με την μεγάλη πιθανότητα εφαρμογής της αξιολόγησής τους. Διότι, αν και από το 1982, σχεδόν όλες οι κυβερνήσεις και οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας λειτούργησαν προς αυτή την κατεύθυνση, καμιά από αυτές δεν κατάφερε να αποφέρει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 32 ετών, τουλάχιστον 10 νομοθετήματα έχουν παραχθεί, χωρίς καμία περαιτέρω δράση. Το πολιτικό κόστος και οι έντονες συνδικαλιστικές αντιδράσεις εμπόδισαν την εφαρμογή οποιασδήποτε αξιολόγησης εκπαιδευτικών, με το πρόσχημα της ενδεχόμενης ύπαρξης ενός καλύτερου αξιολογικού συστήματος. Στην παρούσα εργασία, εκπαιδευτικοί, Διευθυντές σχολικών μονάδων, και Σχολικοί Σύμβουλοι καλούνται να εκφράσουν τις θέσεις τους σχετικά με το θέμα. Οι τρεις ομάδες αυτές δεν επιλέχθηκαν τυχαία: από τη στιγμή που στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, οι ομάδες αυτές εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, η συμμετοχή τους κρίθηκε ως απολύτως απαραίτητη. Επιπρόσθετα, η πρώτη ομάδα είναι η μόνη που μόνο αξιολογείται, ενώ οι άλλες δύο είναι οι αξιολογητές τους, που επίσης αξιολογούνται. Μια άλλη παράμετρος που εισάγεται στην παρούσα έρευνα, έχει σχέση με την πιθανότητα της αύξησης των -αξιολογικών- καθηκόντων του Διευθυντή σχολικής μονάδας. Συγκρίνοντας το ελληνικό σύστημα αξιολόγησης με εκείνα άλλων χωρών, διαπιστώθηκε η περιορισμένη δυνατότητα των ελλήνων Διευθυντών να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους με έναν ολοκληρωμένο και ουσιαστικό τρόπο. Γι’ αυτό και προτάθηκε η επέκταση των καθηκόντων αυτών, «μεταφέροντας» αρμοδιότητες από τους Σύμβουλους στους Διευθυντές. Παρ’ όλ’ αυτά, διαπιστώθηκε ότι οι έλληνες εκπαιδευτικοί δεν είναι, θεωρητικά, ακόμα έτοιμοι να υιοθετήσουν τέτοιου είδους μεταφορές, αλλά η αξιολόγηση δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί...