Θεσμικές και λειτουργικές όψεις της εκπαίδευσης των ελληνορθόδοξων κοινοτήτων της οθωμανικής επικράτειας : από την έναρξη των μεταρρυθμίσεων του Τανζιμάτ έως την επανάσταση των Νεότουρκων

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Μπέτσας, Γιάννης Σ.
Μορφή: Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Δημοσίευση: Αθήνα : Κυριακίδης, 2005.
Σειρά:Ιστορικό Αρχείο Νεοελληνικής Εκπαίδευσης
Θέματα:
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Πίνακας περιεχομένων:
  • Συντομογραφίες--Πρόλογος--Εισαγωγή--Το εκσυγχρονιστικό εγχείρημα της οθωμανικής διοίκησης: η ανάδειξη των φορέων, τα χαρακτηριστικά του αιτήματος και η διαμόρφωση του εγχειρήματος--Η παράδοση διοικητικής αποκέντρωσης στην οθωμανική επικράτεια--Το εγχείρημα του εκσυγχρονισμού: η προσαρμογή του διοικητικού συστήματος--Το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης κατά το 19 αιώνα: οι μεταρρυθμίσεις επιβάλλουν διοικητικές εξελίξεις--Το θεσμικό πλαίσιο και η εκπαίδευση του millet των Ρωμιών: προσπάθειες "κρατικοποίησης" και αντιστάσεις της εκκλησιαστικής διοίκησης--Η κρατική νομοθεσία--Η θεσμική κατοχύρωση της μικτής διοίκησης στην εκπαίδευση του ρωμαίκου millet--Η διοικητική διάρθρωση της εκπαίδευσης της ελληνορθόδοξης κοινότητας: Θεσμοθετημένα και άτυπα δίκτυα--Η οθωμανική διοίκηση--Η εκκλησιαστική αρχή--Η παιδεία ως διοικητική αρμοδιότητα των εκκλησιαστικών Επιτροπών--Η λειτουργία της Πατριαρχικής Κεντρικής Εκπαιδευτικής Επιτροπής--Η διοίκηση του κοινοτικού εκπαιδευτικού δικτύου--Κοσμική δραστηριοποίηση και εκπαιδευτική ιδεολογία: η στάση του Πατριαρχείου απέναντι σε Συλλόγους και αδελφότητες--Το ελληνικό κράτος και το εκπαιδευτικό δίκτυο της ελληνορθόδοξης κοινότητας--Η διαμόρφωση της πολιτικής για την εκπαίδευση--Η διαμόρφωση των αντιλήψεων για το ρόλο και τη σημασία της εκπαίδευσης--Η διάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος - σχολικοί τύποι--Η διαβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος--Η κάθετη διάρθρωση του συστήματος--Τα σχολικά προγράμματα--Σύγκριση των ωρολογίων προγραμμάτων της "ομοιόμορφης" δημοτικής εκπαίδευσης--Τα αναλυτικά προγράμματα της περιόδου--Η διαμόρφωση του συστήματος επιλογής και έγκρισης των σχολικών βιβλίων--Επιλογή και κατάρτιση των εκπαιδευτικών στελεχών--Οι μηχανισμοί επιλογής του διδακτικού προσωπικού--Ιδρύματα κατάρτισης των εκπαιδευτικών στελεχών--Η χρηματοδότηση του σχολικού δικτύου--Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική ιδεολογία: η εκδοχή της εκκλησιαστικής διοίκησης--Η πολιτική του Πατριαρχείου στην εκπαίδευση στην περίοδοτου 19ου αιώνα έως και το 1908--Οικουμενικότητα και εθνοκεντρισμός: οι δύο προοπτικές της ελληνικής παιδείας--Επίλογος--Παράρτημα--Ευρετήριο