In vitro μελέτη της αντιοξειδωτικής δράσης εκχυλισμάτων της ερυθρής ποικιλίας σταφυλιού "Καλαμπάκι" Λήμνου και του αντίστοιχου ερυθρού οίνου : πτυχιακή εργασία
Το κρασί και ειδικότερα το κόκκινο ως βασικό τρόφιμο της Μεσογειακής Διατροφής, αποτελεί από την αρχαιότητα βασικό στοιχείο της ελληνικής κουλτούρας και της παράδοσης. Εδώ και δεκαετίες έχουν διεξαχθεί πολλές μελέτες σχετικά με την επίδρασή του στην υγεία του ανθρώπου. Ιδιαίτερη μνεία έχει γίνει για...
Αποθηκεύτηκε σε:
| Κύριος συγγραφέας: | |
|---|---|
| Συγγραφή απο Οργανισμό/Αρχή: | |
| Άλλοι συγγραφείς: | |
| Μορφή: | Thesis Βιβλίο |
| Γλώσσα: | Greek |
| Δημοσίευση: |
ΛήμνοÏ‚ :
2014
|
| Θέματα: | |
| Διαθέσιμο Online: | http://hdl.handle.net/11610/10736 |
| Ετικέτες: |
Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
|
MARC
| LEADER | 00000cam a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | 1/46264 | ||
| 008 | 140416s2014 gre d | ||
| 035 | |l 10117447 | ||
| 040 | |a GR-MY-UA |b gre |e aacr | ||
| 041 | 0 | |a gre | |
| 082 | 0 | |a 663.223 |2 (23) | |
| 100 | 1 | |a Κωνσταντινίδη, Μελίνα. | |
| 245 | 1 | 0 | |a In vitro μελέτη της αντιοξειδωτικής δράσης εκχυλισμάτων της ερυθρής ποικιλίας σταφυλιού "Καλαμπάκι" Λήμνου και του αντίστοιχου ερυθρού οίνου : |b πτυχιακή εργασία / |c Κωνσταντινίδη Μελίνα & Παναγιώτου Αλεξάνδρα ; επιβλέπων καθηγητής: Καραντώνης Χαράλαμπος. |
| 260 | |a ΛήμνοÏ‚ : |c 2014 | ||
| 300 | |a 129 φύλλα : |b εικ., πίν., σχ. ; |c 30 εκ. | ||
| 500 | |a Τριμελής επιτροπή: Γιαγκίνης Κωνσταντίνος, Καραντώνης Χαράλαμπος, Σκάλκος Δημήτριος. | ||
| 500 | |a Διάθεση μόνο των λέξεων κλειδιών - περιλήψεων. | ||
| 502 | |a Πτυχιακή εργασία – Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Λήμνος, 2014. | ||
| 504 | |a Βιβλιογραφία: σ. 126-129. | ||
| 520 | |a Το κρασί και ειδικότερα το κόκκινο ως βασικό τρόφιμο της Μεσογειακής Διατροφής, αποτελεί από την αρχαιότητα βασικό στοιχείο της ελληνικής κουλτούρας και της παράδοσης. Εδώ και δεκαετίες έχουν διεξαχθεί πολλές μελέτες σχετικά με την επίδρασή του στην υγεία του ανθρώπου. Ιδιαίτερη μνεία έχει γίνει για τα φαινολικά συστατικά που περιέχει, τα οποία παρουσιάζουν αντιοξειδωτική δράση και μελετούνται προκειμένου να διευκρινηστούν τυχόν θετικές επιδράσεις στην υγεία του ανθρώπου. Τα φαινολικά συστατικά ενδέχεται να λαμβάνουν μέρος σε μηχανισμούς που προστατεύουν από την ανάπτυξη διάφορων χρόνιων νοσημάτων που έχουν ως αίτιο το οξειδωτικό στρες όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και κυρίως η αθηροσκλήρωση, ο διαβήτης, η παχυσαρκία και ο καρκίνος. Σκοπός της εν λόγο εργασίας ήταν η in vitro μελέτη της διατροφικής αξίας της ερυθρής ποικιλίας σταφυλιού Καλαμπάκι της Λήμνου και του αντίστοιχου ερυθρού οίνου μέσω του προσδιορισμού της αντιοξειδωτικής δράσης τους. Αρχικά το δείγμα του κρασιού συμπυκνώθηκε με σκοπό να απομακρυνθεί η αιθανόλη. Επιπλέον ακολούθησαν εκχυλίσεις κρασιού και σταφυλιού είτε με οξικό αιθυλεστέρα/διαιθυλαιθέρα είτε κατά Blight - Dyer. Προσδιορίστηκε το συνολικό φαινολικό περιεχόμενο των δειγμάτων με τη δοκιμασία Folin-Ciocalteau και ακολούθησε ο προσδιορισμός αντιοξειδωτικής δράσης στα επιμέρους δείγματα με τις δοκιμασίες DPPH, ABTS, FRAP, CUPRAC και της αναστολής της οξείδωσης πλάσματος από αίμα ανθρώπου. Το συνολικό φαινολικό περιεχόμενο του κρασιού με τη μέθοδο Folin-Ciocalteau κυμαίνεται από 2,12 - 3625 μg Γαλλικού οξέος (GA) και ο χυμός σταφυλιού παρουσιάζει την μικρότερη συγκέντρωση φαινολικών 1017,31 μg Γαλλικού οξέος (GA) σε σχέση με το συμπυκνωμένο κρασί, το οποίο είναι 11961 μg Γαλλικού οξέος (GA). Η δέσμευσης του 50% της ελεύθερης ρίζας DPPH απαιτεί 0,900 138,8 Trolox (nmol/mL) κρασιού και 0,3 44,1Trolox (nmol/ g) σταφυλιού. Το συμπύκνωμα κρασιού έχει τιμή 96,50 Trolox (nmol/mL) κρασιού. Αναφορικά με την δέσμευση της ελεύθερης ρίζας ABTS+, ο χυμός σταφυλιού φαίνεται να είναι o δραστικότερος απαιτώντας 4,14 Trolox (nmol/mg σταφυλιού) σε σχέση με το συμπύκνωμα κρασιού. Ακολούθησαν οι δοκιμασίες οξείδωσης του πλάσματος, FRAP και CUPRAC, οι οποίες παρουσιάζουν αξιοπρόσεχτα αποτελέσματα για τις συγκεντρώσεις φαινολικών στο κρασί και το σταφύλι. Εν κατακλείδι προκύπτει ότι o ερυθρός οίνος από Καλαμπάκι της Λήμνου στο πλαίσιο μίας σωστής και ισορροπημένης διατροφής Μεσογειακού τύπου θα μπορούσε να ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού με αντιοξειδωτικά συστατικά και να συμβάλει στην προστασία ένταντι ανάπτυξης χρόνιων νοσημάτων όπου το οξειδωτικό στρες μπορεί να αποτελεί έναν από τους αιτιολογικούς παράγοντες. | ||
| 650 | 0 | 0 | |a Red wines |z Greece |z Limnos (Municipality) |
| 650 | 0 | 0 | |a Wine and wine making |x Chemistry. |
| 650 | 0 | 0 | |a Grapes |x Varieties |z Greece |z Limnos (Municipality) |
| 700 | 1 | |a Παναγιώτου, Αλεξάνδρα. | |
| 700 | 1 | |a Καραντώνης, Χαράλαμπος, |e dgs | |
| 710 | 2 | |a Πανεπιστήμιο Αιγαίου. |b Σχολή Περιβάλλοντος. |b Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής. | |
| 852 | |a INST |b LEMNOS |c DIATR |e 20140416 |h 663.223 ΚΩΝ |p 005600001049 |q 005600001049 |t DIE |y 23 | ||
| 852 | |a INST |b LEMNOS |c DIATR |e 20140416 |h 663.223 ΚΩΝ |p 005600001050 |q 005600001050 |t DIE |y 23 | ||
| 856 | |u http://hdl.handle.net/11610/10736 | ||
| 901 | |a BIBL6-2014-1 | ||
| 909 | |a M |b 161279 | ||
| 909 | |a M |b 161280 | ||
| 924 | |a Κωνσταντινίδη |b Μελίνα |y Λήμνος |z 2014-03 | ||
| 924 | |a Παναγιώτου |b Αλεξάνδρα |y Λήμνος |z 2014-03 | ||
| 970 | |a Μοσβόβη |b Ευαγγελία |z 2012/04/16 | ||