Σύγκριση της συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων πλούσιων σε αντιοξειδωτικά συστατικά ανάμεσα σε αστικές και αγροτικές περιοχές της Ελλάδος: πτυχιακή εργασία

Η πεποίθηση ότι η τροφή αντιπροσωπεύει κάτι περισσότερο από τα συστατικά της εξακολουθεί να παραμένει μια πραγματικότητα. Παράδειγμα αποτελεί η κατανάλωση αντιοξειδωτικών, που φαίνεται να έχει θετική επίδραση στην υγεία. Ωστόσο, στη σύγχρονη κοινωνία, λόγω των ταχύτατων ρυθμών της καθημερινότητας, κ...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Κουνενιδάκη, Χρυσή
Συγγραφή απο Οργανισμό/Αρχή: Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Περιβάλλοντος. Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής
Άλλοι συγγραφείς: Παπαγεωργίου, Ελένη, Κουτελιδάκης, Αντώνιος
Μορφή: Thesis Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Δημοσίευση: 2017.
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://hdl.handle.net/11610/17599
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Περιγραφή
Περίληψη:Η πεποίθηση ότι η τροφή αντιπροσωπεύει κάτι περισσότερο από τα συστατικά της εξακολουθεί να παραμένει μια πραγματικότητα. Παράδειγμα αποτελεί η κατανάλωση αντιοξειδωτικών, που φαίνεται να έχει θετική επίδραση στην υγεία. Ωστόσο, στη σύγχρονη κοινωνία, λόγω των ταχύτατων ρυθμών της καθημερινότητας, κυρίως στα αστικά κέντρα και όχι τόσο σε αγροτικές περιοχές, η τήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής γίνεται ολοένα και δυσκολότερη. Σκοπός: Το αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας είναι η σύγκριση της συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων πλούσιων σε αντιοξειδωτικά συστατικά ανάμεσα σε αστικές και αγροτικές περιοχές της Ελλάδος σε άτομα ηλικίας 18-64+ και η πιθανή τους συσχέτιση με χρόνιες ασθένειες. Υλικά & μέθοδοι: Το δείγμα του πληθυσμού αποτελούν 300 άτομα, 150 από αστική (περιοχές δυτικής Αθήνας) και 150 από αγροτική περιοχή (χωριά νότιας Κρήτης). Τα άτομα αυτά επιλέχθηκαν τυχαία και κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια 18 ερωτήσεων που δημιουργήθηκαν για τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 32.0 και μέσω χρήσης συσχετίσεων όπως Spearman και Pearson correlation καθώς και με χ2 τεστ. Αποτελέσματα: Αρχικά παρατηρήθηκε ότι οι κάτοικοι της Κρήτης προσλαμβάνουν περισσότερα αντιοξειδωτικά συστατικά από τους κατοίκους της Αθήνας καθώς καταναλώνουν συχνότερα τρόφιμα όπως το νεκταρίνι, τα κόκκινα σταφύλια, οι αγκινάρες και τα άγρια χόρτα. Σχετικά με τον ΔΜΣ τα αποτελέσματα έδειξαν αυξημένη κατανάλωση ντομάτας και μήλου από άτομα με φυσιολογικό ΔΜΣ. Η συσχέτιση ανάμεσα σε κάπνισμα και κατανάλωση τροφών έδειξε ότι οι μη καπνίζοντες φαίνεται να διατηρούν ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Τέλος, όσον αφορά τη συσχέτιση ασθενειών και ΔΜΣ, τα άτομα με φυσιολογικό ΔΜΣ αύξησαν σε μεγαλύτερη συχνότητα τα φρούτα και λαχανικά μετά την εμφάνιση ασθενειών. Συμπεράσματα: Το βασικό συμπέρασμα, είναι η ύπαρξη στατιστικά σημαντικών συσχετίσεων ανάμεσα σε διάφορα τρόφιμα. Πιο συγκεκριμένα τα άτομα με τόπο κατοικίας την Κρήτη, διατηρούν πιο υγιεινό τρόπο ζωής που χαρακτηρίζεται από αυξημένη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών, πιο κοντά στο πρότυπο της μεσογειακής διατροφής. Ωστόσο, στόχο αποτελεί η ενημέρωση των καταναλωτών και των αστικών περιοχών για τις ευεργετικές ιδιότητες των αντιοξειδωτικών τροφίμων ώστε να αυξηθεί η κατανάλωσή τους.
Περιγραφή τεκμηρίου:Τριμελής επιτροπή: Καραντώνης Χαράλαμπος, Κουτελιδάκης Αντώνιος, Ρηγόπουλος Νικόλαος.
Φυσική περιγραφή:110 σ.; 30 εκ.
Βιβλιογραφία:Βιβλιογραφία: σ. 96-105