Μελέτη διατροφικής αξίας φυτικών ελαίων της τοπικής αγοράς της Λήμνου : πτυχιακή εργασία

Τα φυτικά έλαια είναι τα έλαια που προέρχονται από ελαιούχους σπόρους και αποτελούν συστατικά της Μεσογειακής Διατροφής καθώς συνοδεύουν μαγειρευτά και ωμά τρόφιμα. Τα έλαια που εξετάστηκαν στην παρούσα μελέτη προμηθεύτηκαν από την τοπική αγορά της Λήμνου και ήταν το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, το καλα...

Πλήρης περιγραφή

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Νάνι, Μπιατρίσια (Συγγραφέας)
Συγγραφή απο Οργανισμό/Αρχή: Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Περιβάλλοντος. Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής
Μορφή: Thesis Βιβλίο
Γλώσσα:Greek
Δημοσίευση: 2014.
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://hdl.handle.net/11610/10750
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!

MARC

LEADER 00000cam a2200000 a 4500
001 1/107374
008 150713s2014####gr | ||| |||| ||gre||
040 |a GR-MyUa  |b gre  |c GR-MyUa  |e AACR2 
041 0 |a gre 
082 7 |a 641.3385   |2 (23)  
100 1 |a Νάνι, Μπιατρίσια,  |e aut 
245 1 0 |a Μελέτη διατροφικής αξίας φυτικών ελαίων της τοπικής αγοράς της Λήμνου :   |b πτυχιακή εργασία /   |c Μπιατρίσια Νάνι ; επιβλέπων καθηγητής Καραντώνης Χαράλαμπος.  
260 |c 2014.  
300 |a 106 σ. :   |b πίν. ;   |c 30 εκ.  
500 |a Τριμελής επιτροπή : Καραντώνης Χ., Γιαγκίνης Κ., Σκάλκος Δ.  
502 |a Πτυχιακή εργασία – Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Λήμνος, 2014. 
504 |a Βιβλιογραφία : σ. 101-106.  
506 0 |a Διάθεση πλήρους κειμένου ;   |b Ελεύθερη πρόσβαση.  
520 8 |a Τα φυτικά έλαια είναι τα έλαια που προέρχονται από ελαιούχους σπόρους και αποτελούν συστατικά της Μεσογειακής Διατροφής καθώς συνοδεύουν μαγειρευτά και ωμά τρόφιμα. Τα έλαια που εξετάστηκαν στην παρούσα μελέτη προμηθεύτηκαν από την τοπική αγορά της Λήμνου και ήταν το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, το καλαμποκέλαιο (ή αραβοσιτέλαιο), το ηλιέλαιο, το σησαμέλαιο και το σογιέλαιο. Αρκετές μελέτες έχουν ασχοληθεί με τις ευεργετικές ιδιότητες του ελαιολάδου και την χημική του σύσταση, ωστόσο λίγες είναι αυτές που μελέτησαν την διατροφική αξία του σε σχέση με άλλα φυτικά έλαια. Σκοπός λοιπόν της μελέτης αυτής ήταν ο προσδιορισμός της πιθανής αντιοξειδωτικής, αντιθρομβωτικής και αντιαθηρογόνος δράσης του ελαιολάδου και των υπόλοιπων φυτικών ελαίων.Για να καθοριστούν αυτές οι δράσεις, αρχικά τα πέντε δείγματα εκχυλίστηκαν για την παραλαβή των ολικών πολικών λιποειδών. Στη συνέχεια, διεξήχθη ο προσδιορισμός των ολικών φαινολικών συστατικών με την μέθοδο Folin-Ciocalteau. Η αξιολόγηση της πιθανής αντιοξειδωτικής δράσης πραγματοποιήθηκε με δύο μεθόδους, την μέθοδο ABTS και την μέθοδο CUPRAC. Παράλληλα, εκτιμήθηκε η in vitro πιθανή αντιαθηρογόνος δράση μέσω μέτρησης της αναστολής της οξείδωσης πλάσματος από αίμα ανθρώπου που προκλήθηκε από ιόντα Cu2+. Τέλος, ελέγχθηκε σε πλάσμα ανθρώπου πλούσιο σε αιμοπετάλια (PRP) η πιθανή αντιθρομβωτική δράση των εκχυλισμάτων μέσω μέτρησης της αναστολής του θρομβωτικού λιποειδικού παράγοντα γνωστού ως Παράγοντα Ενεργοποίησης των Αιμοπεταλίων (PAF). Τα αποτελέσματα στην πλειονότητα των δειγμάτων βγήκαν θετικά και όλα τα δείγματα εκχυλισμάτων παρουσίασαν τις προαναφερθείσες ευεργετικές ιδιότητες. Τα έλαια που εμφάνισαν περισσότερες ευεργετικές ιδιότητες ήταν το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και το σησαμέλαιο που και αυτό εμφάνισε σημαντικές και ενδιαφέρουσες τιμές στις διάφορες δοκιμασίες. 
540 |a 'Εχει κλειδωμένη τη δυνατότητα αντιγραφής (copy) του κειμένου.  
650 0 |a Vegetable oils  |z Greece  |z Limnos (Municipality) 
650 0 |a Oils and fats. 
700 1 |a Καραντώνης, Χαράλαμπος,  |e dgs 
710 2 |a Πανεπιστήμιο Αιγαίου.   |b Σχολή Περιβάλλοντος.   |b Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής. 
852 |a INST  |b LEMNOS  |c DIATR  |e 20150713  |h 641.3385 ΜΠΛ  |p 005600001437  |q 005600001437  |t DIE  |y 23 
852 |a INST  |b LEMNOS  |c DIATR  |e 20150713  |h 641.3385 ΜΠΛ  |p 005600001438  |q 005600001438  |t DIE  |y 23 
852 |a INST  |b LEMNOS  |c DIATR  |e 20190903  |h 641.3385 ΜΠΛ  |p 005600001900  |q 005600001900  |t DIE  |y 23 
856 |u http://hdl.handle.net/11610/10750 
924 |a Νάνι  |b Μπιατρίσια  |y Λήμνος  |z 2015-06 
970 |a Μοσχόβη   |b Ευαγγελία  |z 13-07-2015