Dissertation/ Thesis

Κατά πόσο είναι εφικτό η ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα να υιοθετήσει στοιχεία που αφορούν τη διοίκηση του φινλανδικού και του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με γνώμονα το Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι,το Πανεπιστήμιο la Sorbonne και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών;

Bibliographic Details
Title: Κατά πόσο είναι εφικτό η ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα να υιοθετήσει στοιχεία που αφορούν τη διοίκηση του φινλανδικού και του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με γνώμονα το Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι,το Πανεπιστήμιο la Sorbonne και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών;
Authors: Sakellakou Elpida-Styliani
Publisher Information: 2018.
Publication Year: 2018
Subject Terms: Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες, Social, Political and Economic sciences
Description: Στόχος αυτής της εργασίας είναι η μελέτη των εκπαιδευτικών συστημάτων της Φινλανδίας, της Γαλλίας και της Ελλάδας υπό το πρίσμα των στρατηγικών και της εισαγωγής του management στην ανώτατη εκπαίδευση. Παράλληλα, η γνωστοποίηση κάποιων καινοτόμων στρατηγικών των δύο πρώτων χωρών στη χώρα μας κρίνεται ένας ακόμη βασικός στόχος σε συνδυασμός με το κατά πόσο η Ελλάδα μπορεί να υιοθετήσει αυτές τις προτάσεις. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι μια ποιοτική ανάλυση των δεδομένων, χρησιμοποιώντας κατά βάση δευτερογενή δεδομένα (case study) αλλά και πρωτογενή δεδομένα (συνεντεύξεις). Αρχικά, μελετήθηκαν διεξοδικά οι περιπτώσεις των τριών χωρών, ως προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στη συνέχεια έγινε μια επικέντρωση στη μελέτη περιπτώσεων των μεγαλύτερων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων τους, του Πανεπιστημίου του Ελσίνκι της Φινλανδίας, του Πανεπιστημίου La Sorbonne της Γαλλίας και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών της Ελλάδας. Παράλληλα, με τη μελέτη περιπτώσεων διενεργήθηκαν και συνεντεύξεις από ανθρώπους σχετικούς με το θέμα, οι οποίοι ολοκλήρωσαν το κομμάτι της ανάλυσης των δεδομένων και βοήθησαν στην ορθή εξαγωγή συμπερασμάτων. Τα βήματα που ακολουθήθηκαν για τη συγγραφή της εργασίας είναι αρχικά η μελέτη άρθρων σχετικά με τα γενικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών συστημάτων και συγκεκριμένα της ανώτατης εκπαίδευσης των προαναφερθέντων χωρών. Στη συνέχεια, καταγράφηκαν οι υποκατηγορίες που ήταν άξιες μελέτης για να απαντήσουν στο ερευνητικό ερώτημα. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με ανθρώπους σχετικούς με την εκπαίδευση, οι οποίοι απάντησαν σε συγκεκριμένες σχετικές ερωτήσεις. Τα αποτελέσματα της ερευνητικής αυτής διαδικασίας είναι αξιοσημείωτα καθώς παρ’ όλο που ήταν γνωστό ότι η Φινλανδία και η Γαλλία βρίσκονται σε καλύτερη θέση, η Ελλάδα διαθέτει όλες τις υποδομές να υιοθετήσει νέες στρατηγικές και να χαράξει μια ανοδική πορεία όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ανασταλτικός παράγοντας, όμως, αποτελεί το κράτος και συγκεκριμένα η πολιτική και οι πολιτικοί που πραγματοποιούν διαρκώς αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργώντας, έτσι, αδυναμία στην σταθερότητα και την ομοιογένειά του.
The aim of this work is to study the educational systems of Finland, France and Greece in the light of strategies and the introduction of management in higher education. At the same time, the disclosure of some innovative strategies of the first two countries in our country is another key objective, combined with the extent to which Greece can adopt these proposals. The method followed is a qualitative analysis of the data, using basically secondary case data and primary data (interviews). Initially, the three countries' cases of higher education were studied in detail. Then there was a focus on the study of cases of their largest university institutes, the University of Helsinki, Finland, the University of La Sorbonne, France and the National and Kapodistrian University of Athens.At the same time, the case study also conducted interviews by people related to the subject, who completed the piece of data analysis and helped to properly infer conclusions. The steps taken for the writing of the work are initially the study of articles on the general characteristics of education systems and in particular of higher education in the above-mentioned countries. Subsequently, the subclasses that were valuable to study to answer the research question were recorded. Then, a meeting was held with people related to education, who answered specific questions. The results of this research process are remarkable as, although it was known that Finland and France are in a better position, Greece has all the infrastructure to adopt new strategies and to make an upward course in higher education. However, the state and, in particular, politicians and politicians who constantly make changes to the education system are the inhibiting factor, thus creating a weakness in its stability and homogeneity.
Document Type: Master thesis
Language: Greek
Access URL: https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/2837015
Accession Number: edsair.od......2127..92eb2bcacbc1b1f5eeefe04625f88349
Database: OpenAIRE
Description
Description not available.