Dissertation/ Thesis
Συμβουλευτική στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Σεξουαλικότητα, Ετερότητες και Ένταξη
| Τίτλος: | Συμβουλευτική στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Σεξουαλικότητα, Ετερότητες και Ένταξη |
|---|---|
| Συγγραφείς: | Tyropoulou Konstantina |
| Στοιχεία εκδότη: | 2022. |
| Έτος έκδοσης: | 2022 |
| Θεματικοί όροι: | Philosophy - Psychology, Φιλοσοφία- Ψυχολογία |
| Περιγραφή: | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην διερεύνηση των πρακτικών που χρησιμοποιούνται στα Συμβουλευτικά Κέντρα των Πανεπιστημίων της χώρας στην συμβουλευτική διαδικασία με ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητές. Παράλληλα, επιχειρείται η διερεύνηση των γνώσεων και των στάσεων που έχουν οι σύμβουλοι σε ζητήματα φύλου/ταυτότητας και σεξουαλικότητας, αλλά και οι εμπειρίες των ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητών στον ακαδημαϊκό χώρο, όπως τις μεταφέρουν στους συμβούλους τους. Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα, με μέσο συλλογής και παραγωγής δεδομένων την ημι-δομημένη συνέντευξη. Στην έρευνα συμμετείχαν εννέα εν ενεργεία σύμβουλοι σε κεντρικά και περιφερειακά Πανεπιστήμια της χώρας. Μέσω των συνεντεύξεων φάνηκε πως οι σύμβουλοι παρουσιάζουν γνωστικά ελλείμματα ως προς τα ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα και την διαχείρισή τους, καθώς αντιμετωπίζουν θεραπευτικά τις δυσκολίες που έφερναν οι ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητές υπό το πρίσμα των δυσκολιών των φοιτητών που δεν ανήκαν στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Παρατηρήθηκε ελλιπής επιμόρφωση σε ζητήματα φύλου και ετερότητας από την πλευρά των συμβούλων και άγνοια για τις βασικές αρχές και πρακτικές που χρησιμοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής στους ΛΟΑΤΚΙ+. Τέλος, οι σύμβουλοι μετέφεραν την ύπαρξη κλίματος αποδοχής των ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητών στην πανεπιστημιακή κοινότητα, χωρίς να έχουν παρατηρήσει ομοφοβικές συμπεριφορές ή διακρίσεις σε βάρος τους. This thesis aims to investigate the practices used by the counselors in the Counseling Centers of the Universities of the country in the counseling process with LGBTQ+ students. At the same time, an attempt is made to investigate the knowledge counselors have on issues of gender/identity and sexuality, but also the experiences of LGBTQ+ students in academia, as they convey them to their counselors. In order to achieve the above objectives, qualitative research was carried out, with the semi-structured interview as a means of data collection and production. Nine active advisors in central and regional Universities of the country participated in the survey. Through the interviews, it appeared that counselors present cognitive deficits regarding LGBTQ+ issues and their management, therapeutically dealing with the difficulties brought by LGBTQ+ students in light of the difficulties of students who did not belong to the LGBTQ+ community. Insufficient training in gender and otherness issues on the part of the counselors and ignorance of the basic principles and practices used in the provision of counseling services to LGBTQ+ people were observed. Finally, the counselors conveyed the existence of a climate of acceptance of LGBTQ+ students in the university community, without having observed homophobic attitudes or discrimination against them. |
| Τύπος εγγράφου: | Master thesis |
| Γλώσσα: | Greek |
| Σύνδεσμος πρόσβασης: | https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/3231944 |
| Αριθμός Καταχώρησης: | edsair.od......2127..8075d21d573a8bfbc70a9d3740e4a3d4 |
| Βάση Δεδομένων: | OpenAIRE |
| Η περιγραφή δεν είναι διαθέσιμη |