Conference
Η αλληλογραφία ως γέφυρα επικοινωνίας και μέσο δικτύωσης γαλλόφωνων σχολείων
| Title: | Η αλληλογραφία ως γέφυρα επικοινωνίας και μέσο δικτύωσης γαλλόφωνων σχολείων |
|---|---|
| Authors: | Pyromali, Varvara |
| Contributors: | Pyromali, Varvara |
| Publisher Information: | 2025. |
| Publication Year: | 2025 |
| Subject Terms: | δίκτυα γαλλόφωνων σχολείων, πολιτισμός, [SHS.EDU] Humanities and Social Sciences/Education, réseaux d'écoles francophones, networks of French-speaking schools, correspondance, correspondence, δημοτικό, culture, αλληλογραφία, Français langue seconde, elementary school, [SHS] Humanities and Social Sciences, Γαλλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα, French as a second foreign language, primaire |
| Description: | La présente communication porte sur un programme innovant de correspondance entre élèves d'écoles primaires voisines, mis en œuvre dans des écoles des municipalités d'Héraklion en Attique et de Metamorphosis. L'objectif principal était de créer un réseau d'écoles francophones visant à promouvoir la conscience interculturelle, mais aussi à renforcer les compétences du XXIe siècle.La correspondance en français comme deuxième langue étrangère est une pratique pédagogique qui offre un cadre de communication authentique, dans lequel les élèves sont invités à utiliser la langue apprise dans des conditions réelles. Ils ont ainsi la possibilité de mettre à profit leurs compétences linguistiques pour communiquer de manière agréable et constructive. Grâce à la communication écrite, ils développent leur expression écrite, leur pensée structurée, leur analyse critique et leur expression personnelle, tout en renforçant leur créativité. L'interaction avec des camarades d'âge provenant d'écoles voisines est un moyen attrayant d'élargir leur bagage culturel et leurs horizons linguistiques, tout en cultivant l'empathie et en promouvant la culture et les traditions de la langue enseignée, contribuant ainsi au développement de leurs compétences interculturelles.Parallèlement à l'utilisation de la correspondance traditionnelle, l'intégration des technologies de l'information et de la communication dans le programme a permis aux élèves de se familiariser avec les outils numériques et de développer les compétences numériques indispensables dans la société moderne. La diffusion des résultats du programme via des plateformes numériques, telles que les sites web des écoles, les blogs et Twinspace, a contribué à la visibilité du projet et à la création d'une communauté d'apprentissage et d'interaction plus large, permettant l'échange de bonnes pratiques et l'amélioration et le développement du programme.La présente proposition souligne l'importance de la création de communautés d'apprentissage dans l'éducation, où les élèves s'impliquent activement dans le processus d'apprentissage et développent des compétences holistiques. La correspondance apparaît comme un exemple de bonne pratique pour le développement de compétences linguistiques, psychosociales et interculturelles, qui peut être appliqué à d'autres contextes éducatifs, en favorisant la coopération et la compréhension mutuelle. Η παρούσα ανακοίνωση εστιάζει σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα αλληλογραφίας μεταξύ μαθητών και μαθητριών όμορων Δημοτικών Σχολείων, το οποίο εφαρμόστηκε σε σχολεία του δήμου Ηρακλείου Αττικής και του δήμου Μεταμόρφωσης. Βασική επιδίωξη αποτέλεσε η δημιουργία ενός δικτύου γαλλόφωνων σχολείων με στόχευση στην προαγωγή της διαπολιτισμικής συνείδησης, αλλά και την ενίσχυση των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.Η αλληλογραφία στη Γαλλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα αποτελεί παιδαγωγική πρακτική, η οποία προσφέρει ένα αυθεντικό πλαίσιο επικοινωνίας, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να χρησιμοποιήσουν τη διδασκόμενη γλώσσα σε πραγματικές συνθήκες. Τους δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες προκειμένου να επικοινωνήσουν με τρόπο ευχάριστο και εποικοδομητικό. Μέσω της γραπτής επικοινωνίας αναπτύσσουν τον γραπτό λόγο, τη δομημένη σκέψη, την κριτική ανάλυση και την προσωπική έκφραση, ενισχύοντας παράλληλα τη δημιουργικότητά τους. Η αλληλεπίδραση με συνομηλίκους από όμορα σχολεία είναι ένας ελκυστικός τρόπος να διευρύνουν το πολιτισμικό τους υπόβαθρο και τους γλωσσικούς ορίζοντές τους, καλλιεργώντας παράλληλα την ενσυναίσθηση και προωθώντας την κουλτούρα και τον πολιτισμό της διδασκόμενης γλώσσας, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής τους ικανότητας.Παράλληλα με τη χρήση της συμβατικής αλληλογραφίας, η ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στο πρόγραμμα παρείχε στους μαθητές και τις μαθήτριες την ευκαιρία να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία και να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες απαραίτητες στη σύγχρονη κοινωνία. Η διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος μέσω ψηφιακών πλατφορμών, όπως οι ιστοσελίδες των σχολείων, τα ιστολόγια και το Twinspace, συνείσφερε στην ορατότητα του έργου και στη δημιουργία μια ευρύτερης κοινότητας μάθησης και διάδρασης, επιτρέποντας την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την περαιτέρω βελτίωση και ανάπτυξη του προγράμματος.Η παρούσα πρόταση υπογραμμίζει τη σημασία της δημιουργίας κοινοτήτων μάθησης στην εκπαίδευση, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες εμπλέκονται ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία και αναπτύσσουν ολιστικές δεξιότητες. Η αλληλογραφία αναδεικνύεται ως ένα παράδειγμα καλής πρακτικής για την καλλιέργεια γλωσσικών, ψυχοκοινωνικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων, το οποίο που μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλα εκπαιδευτικά πλαίσια, προάγοντας τη συνεργασία και την αμοιβαία κατανόηση. This article focuses on an innovative pen pal program between students from neighboring elementary schools, which was implemented in schools in the municipalities of Heraklion, Attica, and Metamorfosi. The main objective was to create a network of French-speaking schools with the aim of promoting intercultural awareness and strengthening 21st-century skills.Correspondence in French as a second foreign language is a pedagogical practice that offers an authentic communication context, where students are encouraged to use the language they are learning in real-life situations. They are given the opportunity to use their language skills to communicate in a pleasant and constructive way. Through written communication, they develop their verbal skills, structured thinking, critical analysis, and personal expression, while also enhancing their creativity. Interacting with peers from neighboring schools is an attractive way to broaden their cultural background and linguistic horizons, while cultivating empathy and promoting the culture and civilization of the language being taught, thus contributing to the development of their intercultural competence.Along with the use of conventional correspondence, the integration of Information and Communication Technologies into the program provided students with the opportunity to familiarize themselves with digital tools and develop digital skills necessary in modern society. The dissemination of the program's results through digital platforms, such as school websites, blogs, and Twinspace, contributed to the visibility of the project and the creation of a wider learning and interaction community, enabling the exchange of good practices and the further improvement and development of the program.This proposal highlights the importance of creating learning communities in education, where students are actively involved in the learning process and develop holistic skills. Correspondence emerges as an example of good practice for cultivating linguistic, psychosocial, and intercultural skills, which can be applied in other educational contexts, promoting cooperation and mutual understanding. |
| Document Type: | Conference object |
| Language: | Greek |
| Access URL: | https://univ-montpellier3-paul-valery.hal.science/hal-05102725v1 |
| Accession Number: | edsair.od.......177..93d2512d0f0752c81e5e64510805b326 |
| Database: | OpenAIRE |
| Description not available. |