Academic Journal
Το εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» ως διδακτικό εργαλείο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών δημοτικού στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού
| Title: | Το εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» ως διδακτικό εργαλείο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών δημοτικού στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού |
|---|---|
| Source: | Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 6 Αρ. 2 (2025): Special issue Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 6 No. 2 (2025): Special issue |
| Publisher Information: | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου, 2025. |
| Publication Year: | 2025 |
| Subject Terms: | refugee crisis, προσφυγική κρίση, εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ, intercultural education, εκπαίδευση προσφύγων, refugee education, εκπαιδευτικός σχεδιασμός, Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων, Refugee Temporary Accommodation Facility, Τμήμα ΖΕΠ - Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, educational documentary, educational design, ZEP Class - Zone of Educational Priority, διαπολιτισμική εκπαίδευση |
| Description: | Γενικός στόχος του παρόντος άρθρου είναι η διερεύνηση του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του ΔΜΠΣ «Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (Online) Εκπαίδευσης» και συγκεκριμένα στα πλαίσια του μαθήματος «Ανάπτυξη Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού» με διδάσκοντα τον κύριο Σοφό Αλιβίζο. Επηρεασμένοι από το φαινόμενο της προσφυγικής κρίσης, προχωρήσαμε στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ με κύριο θέμα την ένταξη των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το ντοκιμαντέρ, έχει σχεδιαστεί για μαθητές που φοιτούν στην έκτη τάξη του δημοτικού σχολείου, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί και για άλλους επιμορφωτικούς σκοπούς, απευθυνόμενο σε ευρύτερο κοινό. Κύριος στόχος, έπειτα από την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ, είναι η ενημέρωση των παιδιών για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά πρόσφυγες ερχόμενα στην Ελλάδα, η ευαισθητοποίησή τους, αλλά και η επιμόρφωσή τους αναφορικά με το τι είναι τελικά η Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων και το τμήμα ΖΕΠ που παρακολουθούν πολλοί συμμαθητές τους και που συχνά δε γνωρίζουν πραγματικά περί τίνος πρόκειται. Ακόμη, στόχο αποτελεί η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με το πώς η Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων και το τμήμα ΖΕΠ μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά πρόσφυγες, κυρίως στο εκπαιδευτικό κομμάτι. Για την επίτευξη των στόχων αυτών, προτείνονται εκπαιδευτικές δραστηριότητες The general aim of this article is to explore the educational documentary 'Bridges of Knowledge,' which was created within the framework of the Master’s Program 'Educational Design of Online Learning' and specifically within the course 'Development of Digital Audiovisual Material,' taught by Mr. Sofos Alivizos. Influenced by the refugee crisis, we proceeded to create an educational documentary focusing on the integration of refugee children into the Greek educational system. The documentary is designed for students in the sixth grade of primary school, but it can also be used for other educational purposes, targeting a broader audience. The main goal, after watching the educational documentary, is to inform children about the challenges faced by refugee children when they arrive in Greece, to raise their awareness, and to educate them about what the Refugee Temporary Accommodation Facility and the ZEP class (Zone of Educational Priority) actually are, which many of their peers attend but often do not fully understand. Additionally, the aim is to inform children about how the Refugee Temporary Accommodation Facility and the ZEP class can support refugee children, primarily in the educational aspect. To achieve these goals, educational activities are suggested |
| Document Type: | Article |
| File Description: | application/pdf |
| Language: | Greek |
| ISSN: | 2732-639X |
| Access URL: | https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/AFIMEC/article/view/39824 |
| Accession Number: | edsair.epublishingj..1cbea19e14823b8af0fd997a2dbd08ff |
| Database: | OpenAIRE |
Be the first to leave a comment!