Academic Journal

Το κοινωνικό ντοκιμαντέρ « ΕΦΗΒ[Ι]Α» ως εργαλείο διδασκαλίας και μέσο ευαισθητοποίησης των εφήβων στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Τίτλος: Το κοινωνικό ντοκιμαντέρ « ΕΦΗΒ[Ι]Α» ως εργαλείο διδασκαλίας και μέσο ευαισθητοποίησης των εφήβων στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού
Πηγή: Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]. 5
Στοιχεία εκδότη: National Documentation Centre (EKT), 2024.
Έτος έκδοσης: 2024
Περιγραφή: Το παρόν άρθρο αναφέρεται στη διαδικασία δημιουργίας του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ «Εβηβ[ί]α», το οποίο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Ανάπτυξη Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού» με διδάσκοντα τον κύριο Σοφό Αλιβίζο. Το θέμα του ντοκιμαντέρ αφορά στη βία των ανηλίκων και προορίζεται για εκπαιδευτικά αξιοποίηση στη διδασκαλία του μαθήματος της «Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής» της Γ΄ Γυμνασίου, με στόχο την καλλιέργεια προβληματισμού και ευαισθητοποίησης των μαθητών, σχετικά με το φαινόμενο της νεανικής βίας. Το περιεχόμενο του ντοκιμαντέρ καλύπτει διαφορετικές μορφές βίας, όπως σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική βία, κυβερνοεκφοβισμό κ.λ.π. Στην Ελλάδα, η νεανική βία παρουσιάζεται κυρίως σε χαμηλή και μεσαία ένταση, όμως μετά την πανδημία παρατηρείται αύξηση των περιστατικών, καθώς και μείωση του ορίου ηλικίας κατά το οποίο ανήλικοι εμπλέκονται σε βίαια αδικήματα. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η οικογένεια, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα ή εξαρτήσεις. Τα περιστατικά βίας επικεντρώνονται στις αστικές περιοχές, όπου η έλλειψη κοινωνικής συνοχής και η παρορμητικότητα των εφήβων επιδεινώνουν το φαινόμενο. Μέσα από συνεντεύξεις ειδικών, δραματοποίηση και οπτικοακουστικά μέσα, το ντοκιμαντέρ επιδιώκει να αναδείξει τα αίτια της βίας, τις κοινωνικές δομές που την ενισχύουν και τις πιθανές λύσεις για την πρόληψη του φαινομένου.
Τύπος εγγράφου: Article
ISSN: 2732-639X
DOI: 10.12681/afiinmec.39584
Αριθμός Καταχώρησης: edsair.doi...........e15dc2fba864c315d1e0209b0af2e21e
Βάση Δεδομένων: OpenAIRE
Περιγραφή
ISSN:2732639X
DOI:10.12681/afiinmec.39584