Academic Journal

Καθημερινή Επιχειρηματολογία Μαθητών/τριών Β΄ Γυμνασίου στο Μάθημα της Φυσικής

Bibliographic Details
Title: Καθημερινή Επιχειρηματολογία Μαθητών/τριών Β΄ Γυμνασίου στο Μάθημα της Φυσικής
Source: Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. 14
Publisher Information: National Documentation Centre (EKT), 2025.
Publication Year: 2025
Description: Αν και είναι ευρέως αποδεκτή η σημασία της επιχειρηματολογίας ως επιστημονικής και διδακτικής πρακτικής αυτή σπάνια συμβαίνει στις αίθουσες διδασκαλίας των ΦΕ. Στην παρούσα εργασία, αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει η αξία των καθημερινών πρακτικών επιχειρηματολογίας στην πορεία μύησης των μαθητών/τριών στην επιστημονική επιχειρηματολογία, προσπαθούμε να αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά και την δομή της αυθόρμητης επιχειρηματολογίας που συμβαίνει σε μια τάξη φυσικής Β΄ γυμνασίου, όταν οι μαθητές/ριες προσπαθούν να εξηγήσουν ένα απροσδόκητο γεγονός. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας έδειξε ότι οι περισσότεροι/ες μαθητές/ριες δεν θέλουν να εξηγούν/δικαιολογούν φαινόμενα που δεν καταλαβαίνουν ή τα θεωρούν φυσιολογικά, ενώ όταν προχωρούν σε εξηγήσεις/δικαιολογήσεις, αξιοποιούν δεδομένα, καταλήγουν σε συμπέρασμα, δεν αξιοποιούν όμως την σχολική γνώση ως εγγύηση κατά Toulmin.
Document Type: Article
ISSN: 1791-1281
DOI: 10.12681/codiste.7665
Accession Number: edsair.doi...........9c4bd1c1bf1029385963ba44c7ff829c
Database: OpenAIRE
Be the first to leave a comment!
You must be logged in first