Academic Journal

Καθημερινή Επιχειρηματολογία Μαθητών/τριών Β΄ Γυμνασίου στο Μάθημα της Φυσικής

Bibliographic Details
Title: Καθημερινή Επιχειρηματολογία Μαθητών/τριών Β΄ Γυμνασίου στο Μάθημα της Φυσικής
Source: Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. 14
Publisher Information: National Documentation Centre (EKT), 2025.
Publication Year: 2025
Description: Αν και είναι ευρέως αποδεκτή η σημασία της επιχειρηματολογίας ως επιστημονικής και διδακτικής πρακτικής αυτή σπάνια συμβαίνει στις αίθουσες διδασκαλίας των ΦΕ. Στην παρούσα εργασία, αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει η αξία των καθημερινών πρακτικών επιχειρηματολογίας στην πορεία μύησης των μαθητών/τριών στην επιστημονική επιχειρηματολογία, προσπαθούμε να αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά και την δομή της αυθόρμητης επιχειρηματολογίας που συμβαίνει σε μια τάξη φυσικής Β΄ γυμνασίου, όταν οι μαθητές/ριες προσπαθούν να εξηγήσουν ένα απροσδόκητο γεγονός. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας έδειξε ότι οι περισσότεροι/ες μαθητές/ριες δεν θέλουν να εξηγούν/δικαιολογούν φαινόμενα που δεν καταλαβαίνουν ή τα θεωρούν φυσιολογικά, ενώ όταν προχωρούν σε εξηγήσεις/δικαιολογήσεις, αξιοποιούν δεδομένα, καταλήγουν σε συμπέρασμα, δεν αξιοποιούν όμως την σχολική γνώση ως εγγύηση κατά Toulmin.
Document Type: Article
ISSN: 1791-1281
DOI: 10.12681/codiste.7665
Accession Number: edsair.doi...........9c4bd1c1bf1029385963ba44c7ff829c
Database: OpenAIRE
FullText Text:
  Availability: 0
Header DbId: edsair
DbLabel: OpenAIRE
An: edsair.doi...........9c4bd1c1bf1029385963ba44c7ff829c
RelevancyScore: 982
AccessLevel: 3
PubType: Academic Journal
PubTypeId: academicJournal
PreciseRelevancyScore: 982.486755371094
IllustrationInfo
Items – Name: Title
  Label: Title
  Group: Ti
  Data: Καθημερινή Επιχειρηματολογία Μαθητών/τριών Β΄ Γυμνασίου στο Μάθημα της Φυσικής
– Name: TitleSource
  Label: Source
  Group: Src
  Data: <i>Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση</i>. 14
– Name: Publisher
  Label: Publisher Information
  Group: PubInfo
  Data: National Documentation Centre (EKT), 2025.
– Name: DatePubCY
  Label: Publication Year
  Group: Date
  Data: 2025
– Name: Abstract
  Label: Description
  Group: Ab
  Data: Αν και είναι ευρέως αποδεκτή η σημασία της επιχειρηματολογίας ως επιστημονικής και διδακτικής πρακτικής αυτή σπάνια συμβαίνει στις αίθουσες διδασκαλίας των ΦΕ. Στην παρούσα εργασία, αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει η αξία των καθημερινών πρακτικών επιχειρηματολογίας στην πορεία μύησης των μαθητών/τριών στην επιστημονική επιχειρηματολογία, προσπαθούμε να αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά και την δομή της αυθόρμητης επιχειρηματολογίας που συμβαίνει σε μια τάξη φυσικής Β΄ γυμνασίου, όταν οι μαθητές/ριες προσπαθούν να εξηγήσουν ένα απροσδόκητο γεγονός. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας έδειξε ότι οι περισσότεροι/ες μαθητές/ριες δεν θέλουν να εξηγούν/δικαιολογούν φαινόμενα που δεν καταλαβαίνουν ή τα θεωρούν φυσιολογικά, ενώ όταν προχωρούν σε εξηγήσεις/δικαιολογήσεις, αξιοποιούν δεδομένα, καταλήγουν σε συμπέρασμα, δεν αξιοποιούν όμως την σχολική γνώση ως εγγύηση κατά Toulmin.
– Name: TypeDocument
  Label: Document Type
  Group: TypDoc
  Data: Article
– Name: ISSN
  Label: ISSN
  Group: ISSN
  Data: 1791-1281
– Name: DOI
  Label: DOI
  Group: ID
  Data: 10.12681/codiste.7665
– Name: AN
  Label: Accession Number
  Group: ID
  Data: edsair.doi...........9c4bd1c1bf1029385963ba44c7ff829c
PLink https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsair&AN=edsair.doi...........9c4bd1c1bf1029385963ba44c7ff829c
RecordInfo BibRecord:
  BibEntity:
    Identifiers:
      – Type: doi
        Value: 10.12681/codiste.7665
    Languages:
      – Text: Undetermined
    Titles:
      – TitleFull: Καθημερινή Επιχειρηματολογία Μαθητών/τριών Β΄ Γυμνασίου στο Μάθημα της Φυσικής
        Type: main
  BibRelationships:
    IsPartOfRelationships:
      – BibEntity:
          Dates:
            – D: 06
              M: 04
              Type: published
              Y: 2025
          Identifiers:
            – Type: issn-print
              Value: 17911281
            – Type: issn-locals
              Value: edsair
          Numbering:
            – Type: volume
              Value: 14
          Titles:
            – TitleFull: Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
              Type: main
ResultId 1