-
1Academic Journal
Συγγραφείς: Sultan Kilinc, Nikkia D. Borowski, Jenny Millinger, Michael F. Kelley
Πηγή: Journal of Childhood, Education & Society, Vol 6, Iss 2, Pp 313-333 (2025)
Journal of Childhood, Education & Society; Vol. 6 No. 2 (2025): Journal of Childhood, Education & Society; 313-333Θεματικοί όροι: children with disabilities, dual language learners, Universal design for learning, dual language bilingual education, Drama-based pedagogy, Education (General), preschool, universal design for learning, Children with disabilities, drama-based pedagogy, Dual language learners, drama, L7-991, Preschool, bilingual children, Bilingual children, Drama, Dual language bilingual education
Περιγραφή αρχείου: application/pdf
-
2Academic Journal
Συγγραφείς: Cuevas-Guerra, Julia GuadalupeAff1, IDs10643025018724_cor1
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: Early Childhood Education Journal. 53(8):3125-3132
-
3Academic Journal
Συγγραφείς: Jacoby, Jennifer WallaceAff1, IDs1064302502055x_cor1
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: Early Childhood Education Journal. :1-14
-
4Academic Journal
Συγγραφείς: Kathleen Durant, Mary Oddo, Leigh Harrell-Williams, Linda Jarmulowicz
Πηγή: Frontiers in Education, Vol 10 (2025)
Θεματικοί όροι: dual-language learners, phonological awareness, morphological awareness, reading, spelling, Education (General), L7-991
Περιγραφή αρχείου: electronic resource
Relation: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2025.1591142/full; https://doaj.org/toc/2504-284X
Σύνδεσμος πρόσβασης: https://doaj.org/article/af4c6b9677f74980bcf90c919fe154af
-
5eBook
Συγγραφείς: Esposito, KateAff2, Greene, KaiAff2, Chiappe, Jenny C.Aff2, Bakken, Jeffrey P., Section editorAff3
Συνεισφορές: Bakken, Jeffrey P., editorAff1
Πηγή: Handbook for Educating Students with Disabilities : Implications and Strategies. :1035-1051
-
6Academic Journal
Συγγραφείς: Wolters, Alissa Patricia, Kim, Young-suk Grace
Πηγή: Reading and Writing. 37(5)
Θεματικοί όροι: Language, Communication and Culture, Language Studies, Linguistics, Dual language learners, Spelling, Dual immersion instruction, Writing, Crosslinguistic influence, Primary grades, Education, Psychology and Cognitive Sciences, Language, communication and culture, Psychology
Περιγραφή αρχείου: application/pdf
-
7Academic Journal
Συγγραφείς: Miller, Christina, Movahedazarhouligh, SaraAff2, IDs10643024018422_cor1
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: Early Childhood Education Journal. :1-19
-
8Academic Journal
Συγγραφείς: Ke, Sihuij_applirev-2024-0138_aff_001
Πηγή: Applied Linguistics Review.
-
9Academic Journal
Συγγραφείς: Mak, Emily, Mauer, Ezra, Luo, Rufan, Zhou, Qing, Uchikoshi, Yuuko
Θεματικοί όροι: Language, Communication and Culture, Linguistics, Pediatric, Behavioral and Social Science, Basic Behavioral and Social Science, Quality Education, Dual language learners, home language development, shared book reading, cognitive demand, low-income, immigrant families, Cognitive Sciences, Language Studies, Languages & Linguistics
Περιγραφή αρχείου: application/pdf
-
10Academic Journal
Συγγραφείς: Masek, Lillian R. a, Suh, Daniel D. a, Silver, Alex M. b, Libertus, Melissa b, Cabrera, Natasha J. c, Tamis-LeMonda, Catherine S. a, ⁎
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: In Learning and Instruction December 2025 100
-
11Academic Journal
Συγγραφείς: Hasler, Sonja a, ⁎, Schmerse, Daniel b, Zehentmayer, Stefan a, Jambreus, Marina a, Troesch, Larissa M. c, Grob, Alexander a
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: In Journal of Applied Developmental Psychology November-December 2025 101
-
12
Συγγραφείς: Buttiler, Maria Belen
Θεματικοί όροι: Bilingual education, Language, Psychology, acculturation, bilingual development, dual language learners, home literacy, immigrant families, psychological adjustment
Σύνδεσμος πρόσβασης: https://escholarship.org/uc/item/59j7d9cb
-
13Academic Journal
Συγγραφείς: Foster, Matthew E. a, ⁎, López, Lisa M. a, Sutter, Shaunacy a, Nylund-Gibson, Karen b, Arch, Dina A.N. b
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: In Cognitive Development July-September 2025 75
-
14Academic Journal
Συγγραφείς: Song, Lulu a, ⁎, Luo, Rufan b, 1
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: In Journal of Applied Developmental Psychology May-June 2025 98
-
15Academic Journal
La Lengua del Oyente: Some Effects of Listener Language on Hispanic Children’s Vocal Verbal Behavior
Συγγραφείς: Campos, ClaudiaAff1, IDs40617024009844_cor1, Bloom, Sarah E., Weyman, Jennifer R., Garcia, Anna R., DePaolo, Karie S., Castillo, Gerardo
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: Behavior Analysis in Practice. :1-13
-
16Academic Journal
Συγγραφείς: Chang, Ya-ChihAff1, IDs1080302205765y_cor1, Shire, Stephanie, Shih, Wendy, Kasari, Connie
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: Journal of Autism and Developmental Disorders. 54(9):3567-3572
-
17Academic Journal
Συγγραφείς: Mak, Emily, Nichiporuk Vanni, Natasha, Yang, Xintong, Lara, Maria, Zhou, Qing, Uchikoshi, Yuuko
Θεματικοί όροι: dual language learners, home language and literacy environment, immigrant families, low-income, oral proficiency, perceptions of bilingualism, Behavioral and Social Science, Clinical Research, Basic Behavioral and Social Science, Pediatric, Quality Education, Psychology, Cognitive Sciences
Περιγραφή αρχείου: application/pdf
-
18Academic Journal
Συγγραφείς: Uchikoshi, Yuuko, Zhou, Qing, Buttiler, Maria
Θεματικοί όροι: acculturation, cultural orientation, dual language learners, immigration, language input, migration reasons, vocabulary
Περιγραφή αρχείου: application/pdf
-
19Academic Journal
Συγγραφείς: Shen, Ye a, ⁎, Choi, Ji-Young b, Xiong, Yimei b
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: In Early Childhood Research Quarterly Q4 2025 73:112-120
-
20Academic Journal
Συγγραφείς: Bratlie, Siri Steffensen a, ⁎, Grøver, Vibeke a, Lekhal, Ratib a, Chen, Si b, Rydland, Veslemøy a
Συνδεδεμένο Πλήρες ΚείμενοΠηγή: In Journal of Applied Developmental Psychology January-February 2025 96